neljapäev, 3. aprill 2014

Tema kõrgeausus fassaad

Majesteetlik püramiid "kodus igaviku", et pimestav nimele ja planeeringuga saali ja üleminekud on vaid üks puudus: neid kuidagi отнесешь juurde жилому fondile...

Древнегреческий tempel oli kohaks, kus vabade kodanike valitsejatega, väljaku ees toimusid kõik suuremad sündmused on linna elus. Algselt templid ehitati nagu väike ristkülikukujulise ruumi kaks veergu ida-fassaad - nn антов tempel. Hiljem hakkas püstitada templid-andeks - juba nelja sammast. VI-VII sajandist. e.m.a. on'ilmus периптер - nelinurkne ehitis, ümbritsetud igast küljest sambad. On nad siis hiljem ja on saanud klassikalise vormi arhitektuuris.

Olulisem saavutus on loominguline mõtted selle aja jooksul on muutunud loomine, et süsteemi. Algajatele - order - see on kindel järjestus asukohta, arhitektuurilisi elemente. See hõlmab kandvad osa - samba baasi ja капителью (neist veidi hiljem) ja несомых - kõik see, mis toetub ülevalt ja kutsus ilus sõna "антаблемент".

Tagasi kolonnis - see on tagatud, loomulikult baasi, ning peale selle lõpetab capitel. Capitel võib olla üsna lihtne ja незамысловатой on дорическом vahistamismäärus ja väga витиеватой taimsed ornament - Korintoses. On veel ионический order - oma nime on nad saanud hõimude ja valdkondi Vana-Kreeka.

Klassikaline periood ajaloos Vana-Kreeka kuulus luua kuulsa ateena Acropolis oma suurepärase amp'ятниками. Kõige tuntum on Parthenon - peamine kreeklaste pühamu. Täiuslikkus proportsioonid, õigesti valitud koledus hoone asukoht on väga suur osa linna - kõik see rõhutab tema ilu ja монументальность. Selleks, et anda hoonele saledus ja lihtne, vana зодчие panid veerud малозаметным kallakuga sees.

Loodu iidse kreeka arhitektid andsid allikas loova inspiratsiooni зодчих Vana-Rooma. 80-m a. n. e. oli сооружен amfiteater Colosseum. See suurejooneline ehitis вмещало kuni 50 tuhat pealtvaatajat. Esipaneelile Colosseum lähevad kolme tasandi täpselt samasugused augud, kaetud käigu korral kaared, - nn arcade. Väikesed sambad siin juba ei täida kandvate funktsioone, vaid on kasutatud dekoratiivne element. Veel rohkem huvi tekitab endale Pantheon (125 a. n. e. ). Tema suur ruum перекрыто suur kuppel ilma täiendavat toetust. Toetub kuppel 6-meetrised seinad templi. Fassaad on kaunistatud портиком korintose orderi (portikus - see on avatud колоннада, paigaldatud välimine osa seinu). Kerge, kõrged sambad ja massiivsed seinad hoone loovad enneolematu kontrasti.

X-XI sajandist. Euroopas tuumadega iseloomulikud tunnused keskaja arhitektuuri - ja'on kunstide stiil. See on karm vaade kam'jane, võimsad müürid ja tornid, монастырские kompleksid, mida lossid, katedraalid. Lukud феодалов keedetud alla, nagu tavaliselt, kivist või tellistest, seinad olid paksud, koos щелевидными aknad. Hiljem aknad hakkasid tegema стрельчатыми või подковообразными. Seinad templid väljaspool täienesid vertikaal muhke - контрфорсами, mis on saanud hiljem suur arhitektuuriline element. Hoonete fassaadid украшались dekoratiivsete rihmadega, kaared, mõnikord - скульптурными фризами. Kõige kuulsam amp'monumendid романской arhitektuur kehtib katedraal аббатстве Клюни (XIII hg. ).

Lõpus XI - juba XII sajandist. Prantsusmaal baasil keskaja романской arhitektuur'ilmus uus suund arhitektuuri - gooti stiilis, mis saavutas oma õitsengu XII - XIV sajandist. Näide varase gooti võib olla maailmakuulus jumalaema (1250 g. ). Seda saab veel näha массивность романской arhitektuuri, kuid juba valdavaks dünaamiline kuju - стрельчатые arch, vertikaalne членения, suured aknad õhuke простенками,'on peened detailid. Meeletud suurus, kuid samal ajal tundub lihtne ja dünaamiline Рейнский katedraal расчленен mitte ainult vertikaalne, vaid horisontaalne карнизными jooned mitu mahud. Hoone on rikkalikult kaunistatud erinevaid arhitektuurilisi detaile, mis on peaaegu täielikult katta oma konstruktiivset aluse ja veel rohkem rõhutada oma lihtsuse ja kaalutut olekut. Стрельчатые arch, kondüloomid, katused, tornid, arhitektuursed detailid välja резного kivi -, skulptuuri-fassaad - kõik see on gooti.

Ja kuklasse talle juba hingab ajastu Renessanss. Стрельчатые kaared ja võlvid gooti ehitised on Renaissance muudab silindriline ja rist võlvid. Fassaadid nüüdsest облицовываются looduslik kivi või штукатурятся, augud обрамляются наличниками kivist. Väga laialt kulgeks ühiskondliku hoone ehitus - maju koduks tähelepanuväärne linlaste ja ülikud. See on palazzo suletud majutus koos sisemise terrass, ümbritseb õrn лоджиями. Fassaadidel kasutatakse laialdaselt tellimusi ja рустовка seinad. Lõpus XVI hg. on'ilmub uue stiili - baroki. Tema eripäraks on vahetamine lihtne ja loogiline lugude keeruline planeeringuga, sakilised контрастами mahud ja teiste efektidega. Seda stiili iseloomustavad omanäolist arhitektuursed elemendid, lopsakas viimistlus hoonete лепкой, nikerdatud skulptuuriga. Tüüpiline barokk-stiilis ülesehitatud kirik rooma Джезу (1584г. Tema fassaad расчленен seotud пилястрами (vertikaal muhke seina), arvukus on kohal juts, nišše, skulptuurid.

Alguses XVIII hg, Viimastel aastatel juhatuse Louis XIV, mõnes riigis on barokk on kasvanud rohkem чопорный stiil rokokoo. Ta eristab криволинейность plaanid, ruumide, sujuvad üleminekud pindade seinad, lagi. Enamik hooneid - eramajad prantsuse aristokraatia. Tuba selliste особняках on sageli olnud painutatud kuju, aknad olid väga suured, peaaegu põrandast.

Lõpus XVII hg. hakkab hoogu klassitsism, "et võttis töö" antiikaja pärand ja Renessanss. Selles suunas on omane vormide lihtsus, rangus proportsioonid, geomeetrilise selguse plaanid ja членений fassaadide, domineerivad jooned ja kohustustest dekoratiivsed jama. Klassitsism varajase perioodi - see Версальский ansambel Prantsusmaal. Kompleksi hoonete hulka kuuluvad palazzo kuningas, korpuse ministrite, hooned, toit ja muud ametiruumid. Kõik hooned on sisustatud ühtses stiilis. Kappide esipaneelid on jagatud kolme gruppi. Alumine töödeldud рустом, keskmine - kõige-suur - täidetud kõrge арочными aknad, mille vahel asuvad sambad ja pilastrid. Ülemine korrus lühendatud, lõpetab балюстрадой (karbid on valmistatud lokkis hiirega ribal klõpsates koos käsipuu) ja скульптурными vahel.

Aastavahetusel XIX-XX sajandi arhitektuur kujunes stiil modern (franz. "uus"). Ta iseloomustab tahtlik манерными, вычурными, kellelt on võetud loogika vormid taotluse suurte lokkis augud, painutamisel, tsementlaastplaadid, kõverjooneline arhitektuuri abil.

Väga huvitav hispaania art nouveau, kes leidis, et ainus omataoline esitaja Antonio Gaudi. Kõige kuulsam tema töö - kirik Sagrada Perekonnanimi (Püha Perekond) Barcelonas. Kuigi tempel ei ole veel достроен, ta lööb iga, kes näeb seda. Kaugelt ta näeb välja nagu gooti katedraal, läheduses tuletab meelde jäänud coral reef. Iga töö Gaudi rabab ettekujutusvõimet - olgu see siis maja Батло, mille seinad on plaaditud, purunenud klaasi eri tooni. Peamine fassaad meenutab змеиную nahka, hobi katuse топорщится selg - maja tundub salapärane elusolend. Maja Mila ootab глыбой застывшей lava, kus raiutud koopad - aknad ja rõdud.

Erinevalt Gaudi, mitte vähem kuulus prantsuse arhitekt Le Корбюзье hoopis teistmoodi ette kujutanud põhimõtted arhitektuur. "Maja - see masin eluaseme". Seega - soov äärmiselt геометризировать kujuline hoone, anda neile ülevaade ristküliku, ringi. Le Корбюзье sõnastanud oma doktriini nii: paindliku planeerimise kava, vaba lahendus fassaad, ühtlane lint aknad, lame katus, lavastus hoone tugiposti (et hoida rohelist tsooni). 1935. aastal Moskvas arhitekt ehitas hoone Центросоюза (nüüd CSO), on nagu hiiglaslik klaasist ekraan.

Alguses XX sajandi arhitektuur paljudes riikides hakkab domineerivad академизм (taasesitus vormide klassikaline arhitektuur) ja эклектизм (ühtsuse puudumist, segamine ühes arhitektuuri teoses erinevaid stiile). Uut tüüpi hoonete mehaaniliselt переносились vanad traditsioonilised vormid: nad olid kaunistatud sambad, портиками, turrets, lisatud rajatised eelnev kaasaegse olemuse.

Teise äärmusesse tütardest arhitektid, luues esimesed pilvelõhkujad - nad возводились kujul grand kastid ilma arhitektuuri elemente. Hiljem nad hakkasid kaunistus готическими шпилями, rooma кронштейнами, detailidega ajastu Renessanss, mis on uue kujundusega ja materjalides on kaotanud igasuguse mõtte. Kodumaise arhitektuuri nähtava jälje jätnud конструктивизм. Hoone, ehitatud ekstreemsete конструктивистами, erinesid абстрактністю mahud, kogunemine neid üks teine, членением hoonete kuubikud, параллелепипеды. Täpselt nii Moskvas 1929. aastal ehitati klubi neile. Ja. . Русакова - nagu hiiglaslik hammasratas. Teater Nõukogude Armee ehitatud kujul n'ятикутної tähte. Selline vorm on kaasa toonud ebamugavusi ruumide planeeringu ja ehituse kallinemine.

60-ndatel aastatel peamine sisu verk on muutunud mass eluaseme ehitus. Loodi uut tüüpi eluaseme - n'ятиповерхові kodus väga tagasihoidlik viimistlus, minimaalne метражом. Jääb eluase, kättesaadav tarbijatele. Möödas ei ole nii palju aega ja pilt täiesti muutunud. Fassaadidel maja peale, rõdude ja lodžade,'ilmus эркеры, on laialt levinud uuk korrust. Töötatakse välja võimalusi fassaadide koos pressitud kattega paneelid ja taotluse доборных arhitektuurilisi detaile. Moskvas välja autoriõigusega (kohati üsna huvitav) projekti ehitusjoont lastega ja коттеджном Підмосков'd - eliit maja, mille loojad on pöördunud oma loomingus on lisaks traditsioonidele arhitektuur.

Natalja Парфенова

Allikas: www. elitdom. com

Allikas: www. еremont. ee

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar