neljapäev, 9. jaanuar 2014

Study in мурамскіх toonides 2008-12-10 14:03:42

Ehitus ja rekonstrueerimine.

Study in мурамскіх toonides
2008-12-10 14:03:42

Ma ei ole kunagi armastanud pikki sügisel loojangu. Mul oli kurb ja ebamugav minu suures majas, kui on halastamatult sulatatud päevas, lahustades värvi ja pestes kirjeldab tuttavas maailmas. Mind ei радовал kunstlik valgus: ta tundus võõras lainetes, omamehelikult läbida iga nurga püsivalt прутся halvasti прикрытую uks. Ma ei ole kunagi üritanud teda mõista või proovida kokku leppida sellega, et ta ei võiks paista nii tahtlik elavalt või ausalt hämaralt. Ma isegi ei proovinud kiirenemist tema jaoks hea "riided" - mingi eriline lühter või valgusti kate. Ma olen seda lihtsalt ignoreerida.

Ühel päeval aga - tundub, et see oli Jõulude ajal - minu kodu koos teiste meened on sattunud väike-allvalgustid valmistatud murano klaasist. See on habras, незатейливая вещица kuidagi uskumatu, kuidas переломила minu loll jonn ja soovimatus kuulata, et iga õhtu заменяла mulle päike.

Mitte asjata ei öelda, et valgus hajub муранским klaas, loob peomeeleolu. Võimalik, et see kunagi olemas teaduslik seletus, aga millegipärast palju rohkem usud, et ei ole olnud siin ilma oma osa müstika, tükid saladusi. Sest ilma põhjuseta keset eelmise aastatuhande Murano - peamine saar veneetsia saarestikus - nii славился oma öisteks pühi ja карнавалами. Siia saarele glassblowers, mitte suurepärane Veneetsia'съезжавшиеся kogu округи kõrgemad ülikud otsib öine meelelahutus. Ja hommikul, kui стихала muusika ja gondlid külalised võtsid reverse muidugi Veneetsiasse, töökas Муранська rahvas tagasi oma печам ja выдувным трубкам magic eespool uusi retsepte klaasid, heldelt вплетая neid värvikad mälestused щонічних puhkusele.

Nad laenatud klaasile kõik toonid õhtuse taeva rangelt дозируя osakesed koobaltit. Kasutades oksiidid raua taotlenud eesti smaragd-roheline ja ei säästa väärtuslikku kuld pulbrit, et saada värvi see rubina. Nad on rikkalikult kaunistatud oma toote värvi emailiga, usinalt tuues neile müütiline lugu, pulma rongkäik, триумфальные rongkäikude ja erootiline stseen, ja kandsid klaasi pind väga õhukesed kuldne muster.


Kuulsa veneetsia cristallo - värvitu, läbipaistev klaas, seesama, kellele see päev ei ole võrdne puhtust ja lihtsust, leiutati hiljem värviline. Aja jooksul on läbipaistev klaasist mass hakkas sisestada klaasist lõng. Keerukalt segunemist, nad lõid illusiooni õhuke pits. Selline klaas nimetasid "филигранным".

Nagu viis said silma all klaas. Kaks kihti läbipaistvat филигранного klaas соединялись nii, et nende pildid on olnud vastupidine suund, mis moodustab võre, iga lahtri mis oli mull õhku.

Mõnikord klaasist lõng, mis on värvitud eri värvi, спаивали see kimp, mis siis разрезался palju külgmised plaadid. Kui see plaat on leidnud ebasümmeetriline kuju täheke, pistikupesad või lill. Need värvilised plaat sisestatakse seejärel klaas mass, ja ilusti välja "мозаичное" klaas. Leiutis tehnoloogia "piima" klaas oli esimene katse jäljendada portselan. Ja väga hea. Toote selline "portselan", maalitud kulla ja emailiga, siiani kujutavad suurimat haruldane ja hinnatud on äärmiselt kallis.

Муранское kapten leiutatud viis simuleerida klaasist poolvääriskividest. See on mitmekesine värvi ja mustriga poolläbipaistev materjal, "on projekteeritud" mitme mis on paigutatud teatud järjestuses värvilised kihid, nimetasid klaas "агатовим"või "халцедонових".

Aastaid dünastia муранских glassblowers Міотті salvestaks salaja oma retsept авантюриновой klaasid, усеянного palju мерцающих võrra. Kuma mõju достигался tänu erilisele viisile kehtestamine koosseisu klaas, vask. Vask oli klaasist mass kollakas! Pruuni värvi ja osaliselt кристаллизовалась vähemalt selle jahtumist.

Hulgas mitmeid võimalusi tehnoloogia murano klaasi kunsti - graveerimine, кракелаж (imitatsioon praod), "пулегозо" (sisse õhumullid).


Valmistamise käigus see suurepärane ja haruldane vastupidavast materjalist oli väga oluline selgelt выверенный koostis osad ja range järjepidevus liigutusi. Kõigepealt valmistus segu peenikest liiva ja erinevaid mineraale. Siis ta põhjalikult расплавляется on тисячеградусной ahju. Saadud пластичной mass mõne minuti выдувались tulevased vaasid, kannud või плафоны ja siin sama kanti päevas teise ahju, mille temperatuur on järk-järgult vähendada kuni toatemperatuuril. Kaugeltki mitte kõik tehnoloogilisi saladusi õnnestunud paljastada. Nad on ikka nii, nagu seitse sajandit tagasi, hoolikalt оберегаются ja edastatakse rangelt pärimise teel. Vähemalt võib oletada, et üks peamisi saladusi murano klaasist tema рукотворности ja неизменности traditsioonide selle valmistamine. Kogu ajaloo kohaliku klaasi tootmine disain klaasist ahjud ei ole läbinud praktiliselt mingit parandusi, vaid moodne glassblowers nagu enne kasuta "допотопные" tööriistad ja raud toru.

Ja veel teame, et unikaalne kvaliteet murano klaasist, see fenomenaalne tugevust ja läbipaistvust otse-wops'mis on seotud eriliste omaduste peamine allikas materjal - liiv, mis ekstraheeritakse alt Veneetsia laguuni.


Õigluse huvides tuleb märkida, et kuigi glassworks tekkis Veneetsias juba VIII sajandil, oma läbinud tohutu arengu see sai ainult läbi n'yat sajandeid, ja paljuski tänu erilisele tarkus ja kaubandusliku жилке венецианцев, mis tõi kaasa välja Konstantinoopoli saladus valmistamise erilist sorti klaasi, mille nii olid sel ajal ida riik. Põhjalikult переработав saadud teadmisi, venetian glassblowers loonud oma unikaalse tehnoloogia. Siis lõpus XIII sajandi meistrid klaasist asjade kõik kui üks on evicted järgmise n'viis saart, p'ühendatud ühise nime - Murano. Venetian valdajad, doji, on karta, et расплодившихся linnas klaasist ahjud on liiga suur oht sagedased tulekahjud. Teise, mitte vähem veenev versiooni, keerulise doji tahtlikult изолировали oma kogenud meistrid, et kaitsta väärtuslikku oskusteavet välismaiste konkurentidega. Ja kui see neil ka õnnestus. Муранское klaas прославило end keskajal Венецианскую vabariiki kogu Euroopas ning on muutunud peamiseks allikaks tema sissetuleku.

Tooted, mis on valmistatud murano klaasist neil aegadel приравнивались luksus, kuigi enamuses on утилитарными. Eriline nõudlus kasutanud peeglid ja lühtrid, rikkalikult kaunistatud kobaratena lilled ja lehed.

XVIII sajandil arengut euroopa klaas tööstuse, eriti Prantsusmaal ja Moravia, pikaajalise triumph murano klaasist hakkas märgatavalt kahanema ja peaaegu канул unustusse avale XVIII ja XIX sajandil, kui Veneetsia tungisid Napoleoni väed, ja siis ta on tulnud alla протекторат Habsburgide. Arv стекольных toodangule langes siis kohe mitu korda, ja nende tooted on piirdunud peamiselt бусами ja muud väikesed esemed.


Vaatamata pika aja indutseeritud stagnatsiooni palju saladusi vana klaas tehnoloogia suutnud säilitada, kuigi mõned neist tuli uuesti avada. Ja, nagu oleks seal ei olnud, renessanss hiilguse Murano siiski saabus, kui kuus ettevõtlik pojad N'єтро Тосо asutasid 1854. aastal uus suur стеклянное tootmine. Paar aastat hiljem advokaadi Vicenza Antonio Сальвьяті korraldatud Murano tootmine traditsioonilise muusika klaasid, nõudlus mis peagi levis kaugele väljapoole Veneetsia. Uus ajastu heaolu муранских стеклоделов lõplikult juurdunud 1866. aastal, kui Veneetsia läks koosseisu Itaalia kuningriik.

Kõigepealt on loovus возрожденных стекольных lavastused tuli alla слепому kopeerimine vana disaini traditsioone, et anda kehastus klaasist vaba fantaasia glassblowers. Kuid aja jooksul nende teostes kõik явственнее sai tunda mõju rafineeritud kunsti stiile - esmalt ar нуво, ja siis avangardi... Jah ja ise endised käsitöölised järk-järgult kujunenud käesolevate kunstnikud. Meisterlikult kasutades ammendamatu plastilised, фактурные, värvi ja tehnoloogilised omadused klaasid, nad on ka tänapäeval jätkuvalt vallutada kogu maailm, väga orgaaniliselt ja väljendusrikas материализуя kõige raskem, kõige julge disaini ideid.


Муранское klaas познало ja pika au ja aastatel unustusse. Kuid муранское meistrid on alati olnud tung, soov saavutada ainulaadne oma toodete kvaliteedi, purustamine kõik katsed neid jäljendada. Ajalugu arts муранское klaas on sillutanud oma keerulise tee kirjud глазурей raske кобальтово-sinine кубках uskumatult läbipaistev, бентежачих oma невесомостью veresoonte, mosaiik vaz kuni helmed ja rhinestones, alates lihtsatest klaaside kuni välispeegel, alates väljamõeldud veresoonte-lindude enne kuulsa lühter, unikaalne omal изяществу ja hämmastav võime murravad ja hajutavad valgust.

Kingitud jõuludeks väike-allvalgustid valmistatud murano klaasist avas mulle veel üks, üsna lihtne tõde: klaas on lahutamatud valgust. Ilma valguseta see kaotab igasuguse mõtte, jäljetult lahustumine pimedas. Kuid see on väärt mulle endale valgust täis on see habras ime ja kitsenduse sädemeid lahing tema servad purustatud ja koolutamine, nad nagu oleks omakorda вереницы иллюминированных gondlid, tormas tagasi kaldale saare-puhkus Murano.

Jelena Бакастова

ALLIKAS: Ajakiri "Illuminaator"

Allikas: http://stroymart. com. ua

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar