reede, 27. detsember 2013

Kool храмостроительства 2006-11-14 12:52:27

Ehitus ja rekonstrueerimine.

Kool храмостроительства
2006-11-14 12:52:27

Ajalehe "Ehitus ja rekonstrueerimine" on juba korduvalt tõstatas küsimusi храмостроительства Ukrainasse. Vastavalt dr arhitektuur, professor Dmitri Ниловича Яблонского, peamine probleem, mis arendada haritud projektide ikooniks hoonete meil riigis - puudus piisav õiguslik baas. Kui teiste ühiskondlike hoonete see on tekkinud aastatega, siis valdkonnas храмостроительства tema mitte ainult ei arenenud, kuid on täiesti kaotanud isegi see, mis oli. Vajadus on sama nagu нормативах kasvab iga aastaga: eelmisel aastal näiteks oli registreeritud umbes 10000 uute õigeusu koguduste ja iga uus tulemine - see on kiriku ehitus. D. H. Яблонскій on korduvalt rääkinud vajadusest luua kooli õppe храмостроительства. Juba on olemas kursusi korraldatud, kui Львовском политехническом instituudis, kus igal aastal teevad vastuvõtt arhitektide õppe храмостроительства. Tuleb üle võtta see kogemus ja ida valdkondades luua sarnaste kursused. Moskvas, näiteks korraldatud spetsiaalne õppeasutus, millel on pikk ulatuslik õppekava, mis on väga viljakas hõlmab paljude spetsialistide kõrge kvalifikatsioon. Meil on vaja uurida, see kogemus ja mõelda, luua tulevikus sellise institutsiooniga. Soovitav korraldada näituse projekte kirikud, sellised organiseeritud eelmisel aastal arhitektide Liidu Ukraina, kus oli esindatud umbes 120 projekte. See oli väga huvitav näitus, kuid samal ajal ta проиллюстрировала siis, kui õitseb isetegevust selles küsimuses. Kui hinnata neid projekte, siis vaid umbes 10% neist projektidest on ellu viidud professionaalselt. Distsiplineerida see protsess, koos projekteerimise kirjeldused on vaja vabastada mitmeid populaarseid väljaandeid. On vaja spetsialiseeritud väljaanded, valgusava kogemus храмостроительства Ukrainasse. Korraga kõik need väljaanded moodustavad hea viide õppevahend klientidele ehitus ikooniks ehitised, mis samuti vajavad neid. Arvestades, kui tähtis on probleeme, oleme otsustanud jätkata teema, ja kohtusid D. H. Яблонскім, et arutada mitmeid küsimusi. - Dmitri Нилович, Sa oled juba piisavalt palju запроектировали templid, mis on ehitatud ja jätkavad kasvamist, lugenud kursuse loengute Львовском политехническом instituudi poolt храмостроительства. Milliseid õigeusu templid? - Võib nimetada kolme liiki. Esiteks, kõige väike tempel - kabel, mis on mõeldud 10-50 liikme. Kabelid on sageli kikkis esimese ehitised храмовом kompleks, kui on vaja kiiresti ehitada kasvõi väiksemat tuba pidamise teenust. Kabelid on altar ja tavaliselt väikesed koorid. Eraldi asuvad kabeli ehitada amp'yat kohta üsnagi märkimisväärne sündmus. Näiteks, Donetsk, linna ehitatud kabel. Kabel võib olla ka pidev tempel, väike kogukond. Teine tüüp templi - koguduse kirik, mis taandub tavaliselt 200-300 liikme. Sõna kogudus meeles, et asukoha kiriku võimaldab teil tulla oma jalgsi. Kolmas tüüp on templi katedraal, mis sisaldab 500 kuni 1500 inimest. Katedraal - see on peamine kirik teatud piiskopkond. - Milliseid stiile on õigeusu kirikutest? - Võttes end X sajandil oli ristiusk kiievi vürst Vladimir võttis vastu ja византийскую kultuuri, mis скрестилась koos языческими kombed ja художественными traditsioonidega slaavlased'yang. Suur kam'puidust ehitus-X sajandil hakkas ehitama kirikuid византийским stiili. Bütsantsi храмостроительства domineerisid need ajad kaks arhitektuursed vormid: базиликального ja крестово-dome. Kõige Bütsantsi ja Idas valitses teist tüüpi templit, seda varianti on ja древнерусские templid. Need hooned on enamasti lähedased ruudu osas, neli massilist sise-samba jagatud ruumi 9 lahtrite обрамленных kaared ja toetavad kuppel, mis asub kesklinnas. Mis külgnevad куполу полуцилиндрические võlvid, пересекаясь, moodustavad poolest равноконечный rist. Siiski algusest peale kiriku ehitus Russ восприняло mõned tunnused originaal puud'puust verk. Tempel Sophia, воздвигнутый Kiievis, oli 13 kuplit on postid, mitte дошедшая enne meid Десятинная kirik - isegi 25 kuplid. See многоглавым - mingi kohalik eripära. Ta on sageli olnud on puud'puidust hoonetes. XII sajandil arenenud iseloomulik древнерусский tüüp крестово-купольного templi: четырехстолпный, одноглавый või n'ятиглавий, poolringikujuline pea kõrgel kesk-drum ja väljaulatuvad полуцилиндрическими апсидами (enamasti kolme) ida pool. Ning selle üldine tüüp oli suur hulk erinevaid kunstilisi lahendusi. Nad erinesid üksteisest suuruse poolest, высотными proportsioonidega. Kõik hooned on olnud eri liiki salvestamisel sama plokkskeem. Vaatamata sellele, et tavaliselt kliendid on ehitus mainitud eeskuju, mida tuleb järgida, vanad meistrid ehitasid, rohkem juhindudes kogemusi, elegantsi ja maitse, ja sama kahe kirikud ei olnud isegi ühes piirkonnas. Neil päevil Kiievis on ehitatud Assumption katedraal ja kuldne värav-Печерской loorberitel, püha sofia Златоверхий katedraal, Kirik, Virgin Пирогощи, kauneid katedraale Novgorodis, Владимире, Pihkvas ja muud linnad. Perioodil монголо-tatari sissetungi ja isegi kuni XV sajandi ehitus kirikute peaaegu ei solistideks. Ja alles XV sajandi algab järkjärguline taastumine древнерусском stiilis vana ja ehitada uusi kirikuid ja kloostreid. Alates XVIII sajandi Ukraina on heaks kiidetud uus stiil verk - ukraina barokk. Ukraina barokk соединило ise rikkus plastiliste vormide lääne-arhitektuuri, disaini põhimõtteid ja arhitektuursed vormid vana telliskivi arhitektuur ja struktuuri ukraina puud'puidust templit oma mitmekesise kuju завершениями tornid ja rikas орнаментикой pinnad. Tulemuseks sünteesi need kolm varianti sündis переплавлено rahva geenius on täiesti uus suund templi arhitektuur. See stiil jutustasid enne meid George katedraal Выдубицкого kloostri kirik, Kõigi pühakute üle majanduslike värava Лаврского kloostri, Ekaterininskaya kirik Tšernigivis, kirik Сорочинцах, " viiburi " ja klubi katedraal Мгарского kloostri Лубнах ja palju muud ukraina templid. - Rääkige palun Oma kogemustest projekteerimise ja ehitamise Георгиевского duomo on Макеевке-bütsantsi stiilis. - Ma pidin tegema suurt tööd. Keerasin appi meie kuulus ajaloolastele arhitektuur G. H. Логвину ja Yu. Koos. Асееву. Igaüks neist juhindub oma kogemusi ja teadmisi, pakkus oma lahenduse. G. H. Логвин - variant n'ятикупольного templi, Yu. Koos. Асеев - однокупольная. Valisin variant G. H. Логвина. Selles ja teises asjas käsitletud proportsioonid templi, suurusele ja muid elemente. Väga aitas mind tütar G. H. Логвина - Natalja Логвин, ta on spetsialist византийским stiili. Me oleme temaga läbi tohutu kogus vana bütsantsi kirikuid. Mulle tuli uurida kõik arhitektuursed detailid ja elemendid, konstruktiivseid lahendusi, ehitusmaterjalid, ehitamise meetodeid jm. See oli väga põhjalik uuring. Lõpuks võetakse aluseks võtsin struktuuri ja proportsioonid Uspenski katedraali kuldne värav-Печерской loorberitel. Tõsi, katedraal Макеевке palju rohkem, arvutatuna 2500 liikme. Tema suurusele 27, 5 х40, 15 m, kõrgus kuni alust risti katedraal - 38, 6 m. Projekti väljatöötamise, leida õiged proportsioonid oli väga keeruline. Kuidas suhtute hoolitseda traditsiooniline lahendusi, привнесение uute üksuste kohta'tabavalt-ruumiliste ja planeerimise lahendus kirikuid? - Ma olen advokaat traditsioonilisi lahendusi, on aeg katsetada. Võimalusi loovust on alati olemas. Paljud arhitektid püüavad tuua midagi oma kiriku arhitektuuri. Ma usun, et see tee on ohtlik seetõttu, et õigeusu kirik rangelt kinni traditsioonidest. Kuid täna väga palju sõltub kliendi rajatised. Planeerimise вольности olema dikteeritud mõned uued vajadustele kirik. Kõik see on võimalik, kuid tingimusel, et otsuse on väga tõsine, tark, aus lahendus. Soovitusi kaasaegse disaini ikooniks rajatiste erinevaid nimetusi 5 aastat tagasi Госстрой Ukraina tegi mõned sammud selles suunas, et luua õiguslik alus disain kaasaegse ikooniks hoonete erinevaid nimetusi. On tellitud ja välja töötatud Киевзнииэп ja УАА (autor - osakonna juhataja arhitektuur ühiskondliku hoone Киевзнииэп. . Куцевіч) disaini juhised templi ehitised Vastavalt Vadim Vladimirovitš Куцевича, projekti soovitusi kooskõlastatud kõigi vajalike osalejatega käesolevate ja nüüd ootab heakskiitu Госстроем. Soovitusi saab anda juba teises kvartalis 2001. Soovitused koosneb n'viie vaheseinad ja rakendusi. Esimeses osas kirjeldatud ajaloolise arengu типологические omadused ikooniks hoonete ja rajatiste: christian templid (õigeusu ja katoliku); мечетей ja palvemajadest. Teisel toodud градостроительные nõuded vaba aeg, wifi leviala kaasaegse templid hoonestuse asustatud kohti, ettepanekuid oma orientatsiooni, planeerimine organisatsiooni kruntide ja elemendid, maa-ala heakorrastuse. Kolmandas osas kirjeldatud'tabavalt-planeerimise lahendus tänapäeva ikooniks hoonete ja rajatiste, ruumide, seaded, funktsionaalne sv'язки vahel ruumide ja elemendid templid. Neljas sisaldab ettepanekuid nomenklatuuri kaasaegse ikooniks hoonete ja rajatiste. P'viiendas peatükis on toodud nõuded инженерному riistvara, kaugkütte -, kütte -, ventilatsiooni-ja kliimaseadmete, veevarustus ja kanalisatsioon, tuletõrje-ja julgeolekupoliitika. Taotluse täiendavad suurem osa neist, eelkõige ajendatud терминологический sõnastik. . . Куцевічем viidi läbi suur-uuringute ja projekteerimise otsingumootori töö. Ta on kirjutanud projekte templid, et Kiievis ja teistes linnades ja Kiievi piirkonnas. Kõik see andis talle võimaluse valmistada veel üks töö - monograafia "Arhitektuuri kaasaegsete looduslike hoonete ja rajatiste". Raamatus paremini ja rohkem, kui juhendis kirjeldatakse, kuidas disaini ikooniks hoonete ja rajatiste erinevate konfessioonide kaasates välismaa kogemus, eriti templi arhitektuur ukraina diasporaa. See on hästi иллюстрирована. Autor on lubanud avaldada katkendeid tema raamatud. Tempel õigeusu Õigeusu - spetsiaalne hoone, mille lähte -, avaliku ja erasektori (требы) jumalateenistusi. Iidne nimi templi - kirik. Vastavalt kiriku kaanonid kogu kristlase elu alates sünnist (ristimise) kuni surmani (отпевание) peab olema wops'on seotud tempel. Siit pidev tähelepanu kiriku pannes templid ja nende ehitus. Selle templi arhitektuur on kujunenud выработанный sajandeid kaanon, mis kõik erinevaid ajaloolisi tingimusi ja muutes oma arhitektuuriliste stiilide peab vastama erinõudeid kirikus. Religioosses teadvuses templisse ja selle arhitektuursed mahud, sisustus, sisekujundus, süsteem росписей, majutus ikoonid peaksid selgelt väljendada ideoloogia nimiväärtuse tema вероучение, догматику, kultus. Tempel, mis sümboliseerib maad, kuppel - sümbol taeva - mudel esindab jumala loodu. Peamised režiimide toimimist templi on perioodid: teenistuste vahel, ajal ööpäevase jumalateenistuse ja pühade ajal, millega kaasneb крестным edusamme. Iga profiil on iseloomulik teatud liiki ja intensiivsusega tööjõudu niidid, mida tuleb arvestada projekteerimisel templi. Areng ikooniks hoonete määrati kindlaks veel üks oluline määramine kaasaegse templid: tegevuse koordineerimine sees nimiväärtuse tarkvara kontaktide ja sv'seoste usundid konverentsidel ja'подъездам. Tüüp õigeusu pühakoja määrab tema kogupindala kohta'tabavalt-ruumiline ja planeerimise lahendus. Põhilised ruumid templi ja nende määramine Õigeusu kirik on erinev vastupidav traditsioone, консервативностью догматики ja rituaalid, mis määratleb selgelt sümboolne väärtus domeeni keskkond templi, kanoniseerimisprotsessi kiriku varustus, ikonograafia ja p'tabavalt-planeerimine struktuuri, funktsionaalne seos'side -, ruumide ja üksuste templi. Kirik peaks olema паперть enne sisenemist, esi eeldus нардекс (притвор). Omadus õigeusu templid on трехчастность: altar, marcheno ja притвор. See on põhiline osa templist, mis on paigutatud teljel ida-lääne. Lääne-sõltuvus - притвор Venemaal teeninud, ilmselt тамбуром talvisel ajal. Нефом kutsus kesk-pass (hall) kristliku templis базиликального tüüpi нартекса kuni altar. Hiljem see nimi üle kõik sedalaadi osa inter'interjööri templi. Нефами hakati nimetama ja külgmised lõigud. Nii on'on tekkinud mõiste "kesk-ja külgsuunas" marcheno. Külgmised нефы meil nimetatakse приделами, nii nagu aja jooksul on väikesed templid on vaja laiendada ja neile "приделывать" täiendavat ruumi mõlemalt poolt kesk-pikihoone. Õigeusu on pudru ja p'tabavalt-планировочную struktuur, mis koosneb зальных ja мелкопористый pool ruumi - пристроек, mis mõnikord on nende altarid. Need on mõeldud mitmeid tseremooniaid, kus suhelda väike grupp inimesi. Kirikud ühe keskse нефом haruldane õigeusu kiriku ehitamiseks. Tüüpiline ukraina kirik - "многопрідельное" paigaldustööd. Konfiguratsioon зальных ruumid kindlaks omaduste jumalateenistused, tarkvara vajalike tingimuste nähtavust ja kuuldekauguses koos фокусированием tähelepanu kesk-алтарной osa. Seejuures алтарная osa peab olema suunatud itta, täpsemalt - punkti päikesetõusu päevas sündmuste või püha, millele on pühendatud tempel. Maa ja taevas kohtuvad templis piiri keskne osa, mille eesmärk on liikmete-palverändurid ja tema ida osa, kuhu juurdepääs on lubatud ainult священнослужителям. Selle väga püha osa templi nimetatakse altar. Altar lääne-kristliku traditsiooni altar on säilitanud oma sv'side otse koht euharistlik sacrifice nimega õigeusu traditsioon trooni. Õigeusu sama traditsioon altar nimetatakse seda osa, mis ümbritseb koht armulaua ohvri. Väikestes kirikutes on altar vajunud põrandast ühe-kahe pügala võrra, sama suur, eriti need, altari all, mille korraldasime crypts, et mahutada kirstud märtrid, osa see pidi tõusma mitu trepiastet. Lääne pool алтарное ruum on piiratud võrdne иконной seina, ja teisele, ida pool kujutab endast 3 сомкнуты полукруглые niši - апсиды (suur keskel ja kaks väiksemat - külgedel). Vasakus, põhja-полукруге asub altar. Ta on puud'puidust laud, декорирован kallis tekstiil. Altar on mõeldud rakendamise peal прокомідіі - entry armulaua tegevus riitus cooking "aine armulaud": leib (просфор) ja veini (Pühade Andidega. Pühad Annid talu koos altarilt troonile, mis kõrgub keset altar. Troonile disain on väga lihtne ja kujutab endast tavalist lauda neljale vajadus (jalaga) kõrgus umbes meeter. Pikkus ja laius on seda lauda ei ole reguleeritud nii täpselt, kuidas kõrgus ja sõltuvad suurused алтарного ruumi. Aujärjed templis ka võib asuda eraldi алтарных преградах põhja-ja lõuna-приделах. Iga aujärg on pühitsemise auks teatud kiriku pidu või püha. Sest aujärg asub горнее koht, kus paigaldatakse istme piiskop ja pingid vaimulikud. Paremas, lõuna-полукруге алтарного ruumi käsutada дияконнику või сосудохранільніцу. Lõuna-полукруге, kapid hoida богослужебные-tarbed, eriti, ja pühad asjad, samuti священніцкие investeeringud, ризы. Nii lõuna-полукруге saab paigutada ja храмовая ризница. Дияконнику on käsutuses diakonid, mis on eriti hooldajad püha esemed. Vasakul altari teeb пономарка, seminariruumid, церковнослужителя, mis aitab священнослужителям jumalateenistuse ajal, mis toodab puhastus templi jt Иконостас Altar eraldatud pilt kõigile näha иконостасом. Palju sajandeid on алтарное ruumi avatuks, nagu praegu on katoliiklased. Teda eraldab vaid madal kam'reelika aia. Vahel IV-VII sajandit selle tara on alustanud rajada veergu neile крепилась loor, mille pärast teenuse запинали. Hiljem üleval ja vahel veergu saanud panna ikoon Kristuse ja Our lady järk-järgult neile on lisandunud teised ikoonid. Vana Venemaa tekkis teine rida ikoone, ja XIV-XV sajandil'on ilmunud veel mõned read. Selle tulemusena moodustunud sein, edaspidi иконостасом ja on peaaegu laeni. Sellised иконостасы teatud määral kordasid maalitud алтарной апсиды, peidetud siin молящимся. Kuninga värav, mis asuvad altari ees, algselt esindasid on madal asend, mis ei ole tavaliselt katavad trooni ja preestri. Hiljem on nad muutunud tõeline väravad. Paljudes kirikutes on nad наглухо isoleeritud altar siin молящимся. Lisaks царских väravat, vastavalt nõuetele õigeusu jumalateenistusi иконостасе on veel kaks ust - põhja ja lõuna. Солея ja kantsel Солея - поднимающаяся ühe või mitu ступенек mänguväljak enne иконостасом kogu selle laius on teenindavad all иконостаса osa алтарного ülistus. Солея teenib koht литургического tegevus, mida elusid munkade. Osa солеи vastupidi царских värava nimetatakse ambo. Vasakule ja paremale osa солеи võtavad клиросы, ruumi laululindu, kes peaks olema kindlasti отгорожены grilli põhi-ruumi kiriku, t. e. siin on koguduse-pühendunud. Keset templi ees амвоном tõuseb laud koos kaldus ülemise pinnaga (pealt), mis on sarnane tribüünile. See "pikk ja kitsas laud koos niidetud scoreboard" - аналой - kõnepult, kus asub Püha Kiri. Selle templi varakambrisse tribüünile, обтянутую sama aine, millest õmmelda священнические ризы, pane jumalateenistuse молящимся Evangeeliumi ikoon, rist. Seistes аналоем, перенесенным on солею, diakon loeb evangeeliumi tekstid. Canon määrab ja koht asukoha koori, tavaliselt autori astme. Koostanud Irina Карманова
ALLIKAS: Ehitus ja rekonstrueerimine

Allikas: http://stroymart. com. ua

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar