Majutus tõusva päikese Maal tähendab, et ei häiriks oma sõitja ennast. Jaapani aed on ka varjatud ja lakooniline, kuid aeglaselt tõmbab tähelepanu kaemus ja любования. Siin on iga detail on täis tähendus.
Akvarell on akna
Jaapani aed ei ole aias on meie arusaam. Erinevalt meie igasse külge vajumas liigitada selle kategooriasse elanikkonnast) keel ei ole võimalik. Maali - siin lähedal teda mõiste. See on elegantne muster - maastik, viik kes õpivad juba 1300 aastat. Ja aednik juba ei aednik ja kunstnik aias. Selle asemel, et paberileht tal veepinnal järve või засыпанная veeris pad, selle asemel, et plekid ja размывов ripsmetušš - kivid, samblad ja puulehed.

Paljud aiad on Jaapanis loodud kaemus nende maja seina, mis, nagu me teame, kergesti muutuda aknad. Rohkem suurte, kuid seejuures mitte vähem kaunid aiad on loodud selleks, et размеренных kõnnib ja vaimse puhkuse. Igal juhul on jaapani aed - sümboolne pilt on looduse poolt loodud tema samad seadused respect tema piiritu ilu ja tarkust. Päritolu sellise трепетного suhe varitsevad jaapani religioonid - zen-budism ja синтоизм. Nad õpetavad sellele, et looduse või selle osa, преображенных inimene, aitab lähemale arusaamisele mõtet on. Noh ja muidugi, saar elu õpetab armastama väike, et sai. Aeg ja meil on palju õppida.
Kahjuks karm kliima ei võimalda meil uuesti koopia maastiku saared, ja see on peamine põhimõte on jaapani aed - luues pilte, võttes aluseks loomuliku pildi olemuse. Eriti lõbus on meie oludes toimib iidne jaapani põhimõte заимствованного maastik (сяккей). Kõik, mis on kaugõppe (näiteks mägi), mis võtab arvesse loomisel aed ja kasutatakse seda osa, et saavutada terviklik pilt. Algne meil õnnestub see pilt, kui me kohandada ise all соседскую sauna või высоковольтную line edastamisega, маячащих läheduses.

Nagu rääkis tõeline kangelanna Natalia Гундаревой filmis "Moskva puhkus": "Noh, me ei ole Jaapanis! " Seega tuleb olla rahul kättesaadavaks imitatsioon jaapani aed, mis samuti võib olla üsna armas, mis on, ja mis kõige tähtsam, выдержанной stiilis, kui ei unusta peamised kangelased: kivid, vesi ja taimed. Kivid отождествляются koos kivide, mägede ja saartega. Dekoratiivsed прудики sümboliseerivad järv või meri, ojakesed - alpi jõe. Pala madala kasvuga taimed korrata metsa-põõsad. Pluss paar detail - ja saate kutsuda sõpru õhtul kaemus oma aeda.
Kuid see on ainult esmapilgul tundub, et kõik on nii lihtne. Kui jaapani aed on valmis, seda on raske eksida, kuid see on väga lihtsalt see selgub loomisel. Siin on nii palju lõhki ja määrused,'on ilmunud juba XI., Kui Jaapanis oli kirjutatud Сакутейки-Traktaat, aiandus, et mitte iga jaapanlane aru. Selleks neil on olemas spetsiaalsed koolid. Kuhu ma oskan meile, ei обремененным ida-tarkus? Et vältida segadust tutvuda peategelased ja nende abil püüame mõista nüansse.

Grupp hirmunud kuldid
Kivid - nurgakivi jaapani aed, "skelett" looduse sümbol hele meeste algus Yang. Juba ammustest aegadest on jaapanlased usuvad, et kohas, ümbritsetud kividega, puhtad ja usaldusväärne, sest valitakse kami (eriti почитаемыми vaimud) alaline elukoht.
Tavaliselt kasutavad töötlemata, sammaldunud kivid vulkaaniline kivim - андезит, graniit, basalt, tufi. Nende jäta pinnale või osaliselt зарывают maa, mõnikord kaldu. Kivid jaapani aiad laias laastus jagunevad kahte liiki: кадзарі-исы (väga hea) ja суте-исы (vähe atraktiivne ise, kuid vajalikud, et saavutada kavandatud mõju).
Efekt on küll ja tundub, et mõnikord on stiihiliselt, on tõesti läbimõeldud detailidele, et mitte häirida harmooniat. Kivid ei saa lihtsalt dump hunnik. Kas neid kindlas järjekorras ja nii, et nad näevad välja nagu "pakk вздремнувшіх koera" või "unit hirmunud metssiga, siis jookse vastassuunas". Esiteks, panna üks suur kivi, siis järgmise seal, kus see on vajalik, ja nii edasi kummaline tiiger kogus: kolm, n'viis, seitse, üheksa'yat. "Kui ta vajab", otsustab aednik, kes on pro koerad, kuldid ja teiste esindajate floora ja fauna teab firsthand. Seejuures kuju, värv, nurgad kivid peavad olema.

Suur kivi on kõige sagedamini teevad domineeriv aed, siis on panna nähtavale kohale. Määratleda seda võib tinglikult jagatakse krunt neiud,'yat võrdsetes ristkülikut. Nelja kesk-ristküliku - ley, üks neist peaks olema kivi. See, muidugi, ei ole ainus võimalus siit võivad olla veekogu või puu. Diagonaalselt kuni peamine element asub teine element, see arendab ideed esimene. Juhul kividega vastupidi ühe suure kivi saab määrata rühma peale.
Oluline on määratleda peamine punkti vaadata, kust me kõige sagedamini me nautida aed. Kivi paigaldada fassaadi selles punktis, nii kaugele kui saab teda, et visuaalselt suurendada mõõdud aed. Ja temalt hakkavad "tants". Krunt aed on jagatud kahte ossa. Kodu on täis taimi ja teise osa jätavad vaba et luua kontrasti.
Kontrast - veel üks põhimõte seadme jaapani aed. Selle laulu kasutatakse sageli kombinatsioon tumedad ja heledad laigud. Siin te ei näe korrastamata mängud värvi. Lihtsalt kaks vastandlikku üksteist. Näiteks tööleht punane vaher sügisel vaikses ja rohelises taustal on tõesti jaapani element aias. Suurepärane kontrast rohelise tausta võib saada sinakas tiik või oja. Kui põhitõed armastust looduse vastu on jaapanlaste ehitatud religiooni, siis armastus paljaste kontraste pärit jaapani filosoofia, mis põhineb suhe kahe vastandid - Yin ja Yang. Hele meeste algus Yang, kuidas me'arvasin, sümboliseerivad aias kive. Tume emane algus sümboliseerib Yin vesi - "veri" looduse.

Meri liivakastis
Vesi kui sümbol, elu ja elujõu обов'kindlasti on olemas jaapani aias, see on tema iseloomu ja meeleolu. Juga, oja, paagid veega, müra rain tilka läbi laia lehed - mida siis üks või kõik korraga.
Peaasi, et oleks tiik koos saartega on vajalik atribuut jaapani aed. Nagu kogu aed, et ta peab olema kolm kava смотра - ees -, kesk-ja kaug -, nendes kohtades on paigutatud pingid ja lehtla. Rolli saarte täidavad lihtsaid kivid, ja kui tiik on suur, siis on tükid sushi. Vastavalt iidsete kaanonid, saare tiigis tuleb meelde tükid on udu, siis on olla erineva kuju kaardus servadega. Kui mõõtmed seda võimaldavad, ühel saarel оборудуют lehtla, teine kaunistavad kujukeste crane ja kilpkonnad. Ja siin ei saa ilma jaapani filosoofia. Неторопливая ja tark долгожительница kilpkonn sümboliseerib naiste algus Yin, mis on suunatud taevasse kurg, lendav jumalatele, - meeste algus Yang. Funktsioon jaapani tiik, ja koos temaga ja ojad - перекинутые nende kaudu sillad: kumer poolring, kui sümbol rising sun, tahtlik jäme, mis on tehtud kividest, ette põhja voolu, või habras, puidust ja bambusest, nõtkelt повисли üle peegel vett. Ainuke asi, et neid süüdi koht - paradiisisaar keset tiiki, sellele ei tohiks olla praamide kasutamise.

Oma traditsioonilise aed, jaapanlased olid kannatanud ja lemmik vee looduse kunstiteos - juga. Tema ülikond kodust kaugel, kuid nii, et oli kuulda seda müra. On toetuste kirjeldatakse kümme võimalikke vorme juga. Цутай-oti (скользяще-alla) töötab pinna kõrval kivid. Нуно-oti (lumesaju, kuidas lõuend) meenutab õhuke linasest riidest. Ito-oti (kuuluva hambaniiti) kiirgab õhukesteks струйками. Kata-oti (välja viimist lumesaju) jookseb üks pool rohkem kui teine. On Саю-oti (kuuluva vasakul ja paremal) jagab scala teater vee voolu kaheks osaks. Voolavus-oti (alla paremale) langeb otse alla ilma takistusi. Ewc-oti (külgsuunalist langus) voolab ühelt poolt. Jet jahu-oti (kuuluva näoga teineteise poole) klemmid omavahel. Oja ханаре-oti (оторвано jooksul) teinud teatud vahemaa kaugusel peamised juga. Касанэ-oti (uuesti langus) langeb erinevates kohtades või mitme astmed. Pärast seda väike õppetund jaapani keele saame julgelt pöörduda oma kriitika juga, näiteks nii: "Tere, Voolavus-oti! ".
Vesi ja juga ja tiik tuleb kindlasti'kindlasti läbipaistev ja selline puhas, et oleks võimalik näha ilu merepõhja ja selle elanikke. Vesi moonutab värve ja pilte, muutes донну lugu midagi täiesti mõistatuslik ja salapärane. Vormistades põhja tiik, parem kasuta materjale erksad värvid - mida heledam värvid, seda huvitavam on jälgida veekogu.
Mõnikord vett jäljendab liiv või väike veeris. Meil muidugi ei ole nii rikas kujutlusvõime, kuidas on jaapani keeles, et liivakast on märgata järv või isegi merre, kuid stiil on stiil. Õigemini, üks ilming stiilis jaapani aias on ilus nimi каресенсуй (kuiv maastik). XV. nii оформлялись ruumi ümber zen-budistlikud templid, väljendades kalkus ja kokkuhoiumeetmeid zen filosoofia, millega samal ajal otsis. Meil on sageli nimetatakse aed kive. Tumehall veeris, насыпанная неширокой triip ja kaunistatud äärtest hele-kollane liiv ja väikeste kividega, sümboliseerib jõe. Рассыпанный valge kruus, kus asuvad lamedad kivid, on meri salapärane saartega. Matkimise lained teevad spetsiaalse reha, muutub väga sarnane дюну kõrbes.

Rohelised hieroglüüfid
Kui jaapani surnud kivid ja tavalise veega näevad nii palju luulet, mida me rääkida taimed. Nad on siin - ja dekoratsioonid ning tegelased on erinevates ilmingutes.
Highlight on programmi - sammal. Ta on kõikjal loob loomuliku saateleht ja mängu värvid ja vastandub halli kividega, mis vallutab järk-järgult. Tihti ta võimaldab hõivata kogu arveldus-ja suusarajad, mis sümboliseerib usaldusväärsust, kaitse, ema armastust ja klientuur.
Siin et ükski taim, siis sümbol. Плакучая paju - sümbol puhtuse ja naiselikkust. Eriti austusväärne jaapani vaher - elu sümbol tarkuse ja тактичности. Sakura - püha Jaapanis puu. Õied kirsid sümboliseerivad armastust, sõprust, ustavust ja kõrget vaimsust. Luuderohi, обвивает aiad ja kujud, - tunnistus ausust ja truudust ideaalidele. Tavaliselt selliste märkide выстраивают lugu, moodustavad fraasi välja tähtedega. Näiteks, mänd on ümbritsetud väikeste kerakujulistes самшитов sümboliseerib heaolu ja meelerahu. Eraldi mänd tähendab õilsus, самшиты - pikaealisus.
Värvi jaapani aias vähe juuresolekul on lubatud üksnes kõige kogenud. Tihti tiigis on aretatud valge liilia, mis sümboliseerivad vaimset puhtust, pühendumus ja бескорыстную armastus. Õrn camelia - sümbol kurbust, kasvab aias kui meeldetuletus neile, kes on juba mitte selles maailmas. Jasmine kujutab endast avatus ja soodustab sõbralikus vestluses, see on sageli istutatud lähedal pingid ja lehtlad. Lemmik jaapani ja päikese sümbol - jaapani chrysanthemum - meie kliimas elab halvasti, kuid ilma selleta pole traditsioonilise värvi, nii et meil seda asendavad korea хризантемой. Aga meil tunnevad ennast hästi pärinevad Jaapani vastuvõtva ja астильба.
Taimed jaapani aed tuleb moodustada rühma, samal ajal iga on võimalik vaadelda igast küljest ise. Laulu tumedamaid taimed asetatakse taustal ja hele - esi-see loob tunde sügavust aias ruumi. Aed on ilmnenud vaatajale mitte ainult ruumiline ulatuses. Temas samaaegselt tunda скоротечность hetki ja величественную käigu jooksul. Pole ime, et jaapanlased on jäänud aedades kuiv отжившие puud, mis koos noorte õitsemise või плодоносящими. Puude all - vanad kännud kasvanud sammal ja папоротником, ja kohe kõrval - noor kasvu. Need lood näitavad ilu loomuliku kulgemise elu. Siin ei karda vanadus, seda austavad. Aed on jaapani isik - see väiksem mudel maailmas, mikrokosmos, mis peale välise sisu on täis veel ja väga sügav filosoofiline tähendus. Seega luua selline aed - see on pikk tee teadmisi ida-tarkust.
Jelena Kuznetsova
Allikas: www. еremont. ee
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar