Kaasaegsed hooned on sageli tabanud vaatleja ebatavaline piirjooned, mis ulatuvad lihtsatest geomeetrilistest vormidest kuni vabalt биоморфной rajatiste või tunduvad незаконченными hoonete, kust on läinud ehitajad, unustades, et tellingud ja kraanad. Sarnased uuringud on sagedamini avalikes hoonetes, kui eramajades, mis ei ole üllatav, kuna maja inimene otsib rahu, aga kuna see on väga konservatiivselt. Kuid ka siin võib kohata eksperimendid ruumi.
Vaatamata sellele, et olemasoleva tehnoloogia ehitus ei saa mõjutada ilme maja on arhitekt alati on võimalus maja ehitada, kuigi midagi ja erineb naabruses. Vähemalt liberaliseerimise ühiskonna traditsiooniliste väärtuste ja elustiili muutuvad valikuvabadus ja igaüks saab seda, kes ta tahaks. See on eneseväljendus ei saanud mõjutada ja varjus hooned. Isegi kõige peen ja uhke hoone barokk või juugend sobi, kui lähemalt uurida, raam tuttavaid vorme ja voolavam kaunistused - vaid kaunistused. Kaasaegne sama arhitektuur, tundub, et üritab teostada betooni, metalli, puu ja klaas kõik "paber" arhitektuuri-utoopia möödunud sajandite.
"Paberi arhitektuur" nimetatakse arhitektuurilist graafika ja fantaasia, mis kunagi olid lülitatakse reaalse hoonetes ja sageli neid ehitada ei saa põhimõtteliselt.
Raske öelda, mil määral kasutatavad materjalid piiravad stiili ja vormi hoone. Ütlematagi selge, et nende võimalused mängivad suurt rolli loomisel kodus, kuigi tahaks, sest määravad paljud selle omadused. Aga õnneks täna materjalide valik ehitis piisavalt suur ja saab leida sobivaima. Sama sageli, et sarnaste disainilahenduste kasutamise põhimõtteliselt erinevad materjalid (tingimusel, et nad sobivad oma omadused). Mõningatel juhtudel telliskivide asendavad пенобетоном ja metallist talu - puud'puidust. See, et ehitatakse täna kasutades tugevdatud betoonist või liimitud puitu, on põhimõtteliselt võimatu vähendada, kasutades tehnoloogiat, endiste aegade. Aga see ei takista ja kaasaegne arhitektid ehitada hoone traditsioonilise ilme, isegi kui nad ei ole ilma rafineeritumalt. Teiselt poolt, hiiglaslik kuppel katedraalid Renessanss ehitati välja täiesti traditsioonilisi materjale - kivi või tellist. Kuid nende suurus ja mulje, mis nad toodavad, mitte sugugi halvem kaasaegne "падающим" seinad.
Võib öelda, et traditsioonilises arhitektuuris valitses joonis ja muster ja täna olulisem kuju ja värvi: pilt on muutunud skulptuur, tavaliselt abstraktne.
Paber utoopia eelmise
Algas kõik, nagu alati, visandid, mis on tehtud cinamoni. Esimesed meieni jõudnud arhitektuurilisi утопиями peetakse pilte kuulus itaalia arhitekt ja kunstnik-graafik XVIII sajandil, master arhitektuuri maastikud Giovanni Баттиста Пиранези. Oma гравюрах ta esindas ja näitas fantastiline võimatu, et tegelik kehastus arhitektuuri disain. Пиранези kujutamise uskumatu hoone-linna ренессансном stiilis, tema väljamõeldud hooned olid täis sambad, kaared, лестницами ja üleminekud, ja kõik see oli kolossaalne suuruse ja suures koguses (ma arvan, et tema töödega вдохновлялся kunstnik Maurice Эшер).
Veidi hiljem prantsuse arhitekt-классицисты Claude-Nicolas Леду välja непрактичны, візіонерські baaris "täiuslik linn" Shaw. Tema esseed on kulunud lausa utoopiline ja isegi sürrealistlik iseloomuga: näiteks kodu aednik oli kujul tohutu õige ulatus, maja sallivuse kujul фаллоса jne.
Nagu nüüd on'ясовується, fantaasia suurte meistrite eelmise päris ei ole nii eluvõõras, kui varem tundus, ning arhitektid, joonistati nende ees ettekandega oma aega sajandil. Need pildid inspireerisid nagu arhitektid ja kunstnikud.
Hooldus arhitektuuri alates traditsioonilistest, mis on sajandeid läbiproovitud kujuga algas juba XIX sajandil, ajastul эклектики. Siis sai lubatud kombinatsioone, erinevaid ajaloolisi stiile. Pealegi, uute tehnoloogiate, näiteks metallist toed ja kattuvad, lubatud ehitada midagi, mis on seni olnud võimatu. Just selline комбинаторики XX sajandi alguses "стопиться" kuulus moderne, mida nimetatakse viimane "suur stiil". See on stiile, mis on tuvastatud isik ajastu.
Arhitektuur отрывалась reaalsusest järk-järgult, järgides edendada tehnoloogia, ehituse ja disaini. Tänane fantastiline rajatised - tulemus on pikk eakohane areng sama arhitektuur, mida üldiselt nimetatakse tänapäeva. Kusjuures palju, et viimastel aastatel on rakendatud betooni, puidu, metalli ja klaasi, muutunud on vaid kehastus kõige julgemad ideed "paberi arhitektuur" - muidugi, arvestades stilistilise ajastu eripära, сменившегося vaimule aega ja olemasoleva tehnoloogia.
Itaallane Antonio Sant Elia подхватил teatepulga arhitektuursed fantaasiad XX sajandi alguses. Kahjuks tal ei olnud määratud realiseerida oma unistused teoks - ta hukkus Esimese maailmasõja ajal. Kuid tema projektid mõjutanud areng arhitektuur XX sajandil. Seni on hoone piltidel näevad välja kaasaegselt.
Mitte kõik arhitektid vene avangardi suutnud realiseerida oma projekte ellu. Jakob Чернихов ja Ivan Леонидов on ehitatud sõna otseses mõttes ükshaaval koju. Jakob Чернихов - köis osakonna водонапорной torni tehase "Punane цвяхар" Peterburis ja Ivan Леонидов - trepp N'ятигорську. Kuid nende kavandid ja visandid, tundub, et on pakkunud kogu arhitektuur teisel poolel XX ja XXI sajandi alguses. Seal on võimalik leida ja kinks dekonstruktsioon, ja ванты high-tech ja бионические vorm... Ei ole midagi arhitektuur nõukogude конструктивизма nii hindavad tänapäeva arhitektid mõte on, et esimest korda'ilmus fantaasiates sajandi esimesel poolel, oli võimalik tuua materjali teist.
Kahtlemata, ja esimesed hooned olid ei бесформенными. Lihtsalt nende vormi - kui välis -, ja ruumide traditsiooniline ja tuttav, ning lisaks ei ole nii tugevalt üllatab. Katsed vabastada hoone tuttavaid vorme tehtud korduvalt. Katsed algasid juba ajastu barokk ja õitsengut tuli periood juugend. Kuid gooti katedraalid ei erinenud tagasihoidlikkus liiki.
Esimesed leiud modernsuse
Julge eksperimenteerida kuju algas ajastu juugend. Prantslane Эктор Гімар ja balletitantsija Kristjan Орта katsetanud hulgal hooneid. Tuba sujuvalt переходящим seinad lagi on pariisi mõis Гимара või õrna стеклянно-metallist visiirid, ulatuvatest üle sissepääsu парижское metroo, ei jäta ükskõikseks kedagi. Vene juugend ei taha. Mida maksab ainuüksi kuulus kogu maailmas trepikoda mõis Рябушинского rajatised Fjodor Шехтеля Moskvas.
Kodudes каталонца Antonio Gaudi, прославивших Barcelonasse, peaaegu lõputud variatsioonid vorme. Põhijooned tema stiil on kasutada suur hulk keraamikat kui viimistlus, hoonete ja - mis kõige tähtsam - äärmiselt veider andmed. Peaaegu kõik selle hoone üllatuseks биоморфной эркерами, rõdud, torud, лестницами ja inter'єрами. See on kõige selgem näide nouveau stiili ei tundu liiga mugav, kuna külastaja hoone selgub, nagu oleks emakas fantastiline koletise. Ja tornid kuulsa katedraali Sagrada Фамилиа midagi nagu rühma seened.
Pärast декадентства juugend perioodi, mil kogu progressiivne inimkond увлеклось ehituse uut elu, seega tuli mood lihtsustamise ja удешевление viimistlus hooned. Tüüpiline конструктивизма ja функционализма puhtad vormid minimaalselt väikseid detaile, seinad, lõikuvad all sirgete nurkadega, peaaegu ei jätnud ruumi omapärane nüansse, nagu seda, et andsid art nouveau.
Observatooriumi Torn Einstein, ehitatud Potsdam arhitekt Эрихом Мендельзон, on revolutsiooniline oma aja ehitis; seda võib nimetada üleminek pärit juugend juurde функционализму. Selles biooniline hoones rohmakas tunnused mõlemad stiilid. Muide, rajatis Мендельзон on olemas ja meie linnas - power station tekstiili tehase "Punane Bänner".
Pärast Teist maailmasõda eksootiliste vormide läbi minema Le Кюрбюзье Euroopas ja Indias, Frank Lloyd Wright on USA ja Oscar Нимейер Brasiilias. Enne need arhitektid ehitasid väga erksad ja kvaliteetsed, kuid siiski suhteliselt traditsioonilised hooned. Kabel on Роншане, asutatud Le Корбюзье ja Guggenheimi muuseum New Yorgis projekti Wright on saanud veel üks läbimurre arhitektuur kummalisi vorme. Німейеру õnnelik ehitada terve linna - pealinna Brasiilia ім'yam riik.
Juba hiljem oli suurepärane ooperimaja Sydney Йорна Утзона, lennujaamad Эро Саарінена USA ja "iceberg" Palace Soome Алвара Аалто Helsingis, põimumine metallist Kesklinnas Pompidou keskus, jumalaema kirik Pariisis Renzo N'jana ja Richard Rogers (selle hoone algas high-tech).
Castle reaalsusest
Viimastel aastakümnetel tänu uute materjalide ja tehnoloogia ehitus -, ning ka võimalustega comp'infotehnoloogia, mis võimaldab arvutada mis tahes konstruktsiooni, hooned ja rajatised, mis on kaugel ristkülikukujuline параллелепипедов, vaevalt enam populaarne, kui traditsioonilised majad.
Tundub, et kõik arhitektid, on piisavalt eelarved, katsetanud vorm. Valge "veel'i" ja "kondid" Santiago Калатравы hover üle muuseumide Valencia ja Milwaukee ja olümpia kompleksi Ateenas. Üldiselt kõik selle hoone arhitekt on õhuline ja kerge. Lukustatavaid kõrgtehnoloogia, mis on muutunud peaaegu peamiselt stiil kaasaegsete büroohoonete üle maailma, muutis jahedam ja standardiseeritud "rahvusvaheline" stiilis. Dekonstruktsioon kõige radikaalselt töötab koos ruumi, täites tema okkad armatuuri, killustik osad ja kõverad seinad. Jääb mulje, et ehitised siis kogunesid lagunema, siis veel недостроенные. Ja mõnikord nad предстают koletisi, ainult выбившимися ookeanist ja muutunud õhus metal, nagu näiteks, kas Frank Gary. Eric Moss armastab uskumatult teravad nurgad ja kodarad. Austerlaste koos Koop Гіммельблау katsetavad "paberi arhitektuur" vene avangardi, rakendades eraldi selle elemente oma loomingut. Muuseum, tehased ja jaama pavilion poolt zaha Hadid architects näevad välja nagu задремали hiiglaslikud olendid teadmata teadus liiki. William Алсоп kaunistab hoone akende näol laigud ja tõstab nende üle maa õhuke ja põimitud metalli toetab. Raamatukogu, Seattle Rem Кулхас kõige rohkem sarnane hiiglaslik стеклянное origami. "Kurk" ja "kilpkonn" Norman s foster muutunud viimistlus London ja высотка "Агбар" Barcelona põhjustab sama ühendus, mis on nimetatud eespool ülevaade Леду. Elutuba многоэтажка hollandi Алмере, vähe sellest, et kavalasti paindub nii ikka ja kaetud metallist "kaalud", nagu lahingulaev... Ilmselt just loetelu kaasaegsete hoonete ebatavaline kuju võtab kogu ajakirja.
Ja isegi selline pealtnäha traditsioonilised ehitised, näiteks templid, ka ei jäänud kõrvale arhitektuurne hullumeelsus. Pealegi, kiriku enamiku religioonide juba ammu lakanud hoonete arhitektuur. Ja kui õigeusu kirikud või moslemi mošee harva erineb traditsioonilise kiriku hoonete, katoliku ja eriti protestantlikud kirikud on muutunud ruumi eksperimenteerida kogustes ja viimistlus. Betoonist telk templi itaalia Сиракузе tõuseb üle kogu linna ja helsingi kirik kalju peidetud peaaegu täielikult graniit. Kuid see ei takista nendele ehitistele olla täitmata amp'ларьками.
Elamud on kuni vajuma traditsioonilistele vormidele. Isegi ультрасовременные hoone, ehitatud on kohandatud projekti, harva erinevad harilik meile linna korteris on tuba. Kas see suuruse järgi, millel on двухсветових ruumid või asuvad trepid ja üleminekuid. Ja tõesti, milleks teha liiga palju keerulisi doug või nägu kodus, kus lihtsalt elavad. Tema ülesanne on olla mugav inimestele koht, mitte аттракционом. Muide, hulk veidraid maju arvutatakse tuhandega. Eriti armastavad selliseid võlusid ameeriklased.
Peterburis on ka huvitavad proovid kaasaegsete vormide arhitektuuris. On Сестрорецке Boriss Левинзон ehitatud maja, mis saadab välja korraga ja arhitektuuri Gaudi ja biooniline arhitektuuriline kuvitelmien. Valge värv rõhutab omanäolist kõverad seinad. Muud selle hoone - maja "Dolphin", mis on väärt näitusel majad Fairgrounds, saadaval kontrolli.
Kristjan ТРОПЧЕНКО
Allikas: www. еremont. ee
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar