Klaas - maamärk kaasaegse arhitektuuri materjal. Kristall paleed kontori-ja kaubanduskeskused, muuseumid ja teatrid, korterite ja majade meie aja ületanud, tundub, et on juba kogu maailma, kuid kõige rahutuks selle nurgad. Üllatav, et nii üürike nigra on suutnud olulisel määral потеснить rohkem traditsiooniline ja vähem õhu materjalid: tellis, betoon, puit...
Mõnikord tundub, et maailm siis kas omandanud tohutu exhibitionism, siis kas iha toretsev avatust. Kuid asi pole mitte ainult moes avatus ja läbipaistvus, pole tähtis - äri -, valitsus-või eraelu, mille klaas on täiesti sümboliseerib, jah, ja sõna otseses mõttes loob. Läbi suurte akende on näha, kui hõivatud naabrid, ja saate uurida, kuidas kulgeb elu kontoris vastupidi, sest inimestele on omane huvi ümbritseva mitte vähemal määral kui show ise. Mõista, miks on see nii populaarne klaas, aitab lühike ekskurss ajalukku klaasist arhitektuur.
Klaasist ajaluguMaterjalid teemal |
---|
Suur venezia saladus |
Valmistamine klaasi |
Selline hoone klaasist |
Valime aknaklaas |
Tehnoloogia on kasutatud, kui hoonet Crystal palace, lubatud püstitada suured kasvuhoonetes, mis maailmas on'seal oli palju. Mõned olulised ehitised on ja Peterburis, näiteks kasvuhoone Таврического aed ja Palmeral (kõrgus 26 m! ) Botaanikaaias.
Vähemalt evolutsiooni hoone tehnoloogia эклектики juurde модерну ja juugend juurde art deco aknad ja vitriinid olid kõik rohkem. Järk-järgult'ilmus kauplused klaasiga maast laeni. Kuid elamud suur klaas проникало ettevaatlikult. Ja kuigi ruumi akende, eriti talvel aiad, aja jooksul suureneda, pikka aega ei kellelegi pähegi ehitada klaasist maja.
Nii kestis see seni, kuni Pariisis N'jer Шаро (Pierre Chareau, disainer mööbli ja dekoraator) ja hollandi arhitekt Bernard Біжве (Bernard Bijvoet) koos Louis Дальбе (Louis Dalbet, magistri-ja metallitööd) ei rajati sensatsiooniline hoone - Klaasist maja (Maison de Verre). Ehitus toimus koos 1928 vastavalt 1931. aasta ja tellija poolt tarnitud dr Jean Дальзас (Jean Dalsace). Hoone oli сооружено reeglite järgi modernismi: disain on seotud kolme tüüpilised tunnused stiil: ausus materjali, selgust, vormi kombinatsioon tööstuslikke materjale ja elemente rohkem traditsioonilise stiili kodus dcor. (Täna ehitised selles võtmes pigem kutsuvad hai-теком, on tõsi, ja välja näevad nad palju rohkem agressiivselt. ) Basic ehitus materjalid - teras, стеклоблоки ja klaas. Seinad postitas välja poolläbipaistev стеклоблоков, kus on paigaldatud traditsiooniline varase modernismi lindi aknad. On ju sel ajal veel keegi ei olnud valmis aktsepteerima täielikult läbipaistvad seinad, kuid esimene etapp viis - полупрозрачность - julge зодчие murdis. Vaatamata sellele, et hoone seisab kindlas nurgas rikka pariisi piirkonna huviväärsuste eluasemeid XVIII sajandil, vaevalt küll ei hoovis, liigne avatus linnas on ikka sama meelitab asjatut tähelepanu. Hiljuti maja ostnud ajaloolane arhitektuuri-ja отреставрировал.
Vahetult enne seda sakslane Ludwig Mies van der Rohe (Ludwig Mies van der Rohe), üks основоположников modernismi pakkus 1921. aastal konkursil projekt 20-korruselise pilvelõhkuja on Friedrichstrasse Berliinis. Hoone, спроектированное, et треугольного ala, nii nagu kristall, mis oli uuenduseks selleks aega. Kuid tema peamine funktsioon ei ole planeeringuga: klaasist välisseinad, läbipaistev kate, ümbritseb kogu hoonet - maja pidi välja nägema nagu klaasist jäämägi. Ei ole üllatav, et projekt lükati, - liiga radikaalne ta oli oma aja. Arhitekt on suutnud realiseerida oma ideid, ehitades edaspidi mitmeid "klaas" maja on juba USA-s, kuhu ta oli sunnitud ära tulema võimule natsid. Mies van der Rohe - asutaja интернационального (või rahvusvahelise) stiili, mis tänu oma lihtsusele ja suhteline odavus meeldis arendajad kõik riigid. Ja tõesti, see ei nõua mingeid eriti keerulisi konstruktsioone või kallist kujundusest. Esmapilgul piisavalt расчертить silma aknad ja arvutada hoone konstruktsioonist. Ja проработке proportsioonide ja materjali valikust pööranud tähelepanu mitte alati. Nii büroo-kui "kast" on valmistatud metallist ja klaasist ehitatud 60-70-ndatel aastatel kogu maailmas sarnased.
Kuid ei maksa hukka mõista, sest see on asutaja stiilis ehitatud Misa on rohkem гениальными ja человечными, kui paljud neist, et rajati tema järgijad. Sama saatus tabaks ja Le Корбюзье: oma kodudes pandi alus kaasaegse elamu arhitektuur.
Унылые kvartalid kõrge, mida saab näha äärealal iga suur linn, ei ole see, mida taotlenud eesti зодчие, pooldavad oma ideid. Need arhitektid olid гуманистами ja visionäärid, nad arvasid, et iga inimene, olenemata rikkusest, peaks töötama ja elama mugavates ruumides - hele, avar ja mugav. Just seda on vaja juhinduda, kui mis tahes püstitada hooneid, peamiselt korterelamud, mitte ainult realiseerimise fantaasiad arhitekt või saada suuremat kasumit ehitaja. Õnneks on need põhimõtted прививаются, nii kaasaegne majutus, isegi sotsiaalne, arenenud riikides üha vähem meenutab угрюмые "kastid".
Aga Miss ehitanud mitte ainult высотки. Üks kuulsamaid selle hooned - Farnsworth house (Farnsworth House) on ehitatud Illinois, USA-s aastatel 1945-1951. Заказчица, dr Edith Farnsworth (Edith Farnsworth), oli ценителем модерністкою arhitektuuri ja tahtis, et arhitekt ehitas tema selline country maja, mis oleks ta tõstis oma ise. Ehitamise ajal on neil tekkis palju erimeelsusi, asi jõudis isegi enne kohtuvaidlusi ja ehituse maksumus ületas hinnangut. Kuid tulemus on seda väärt! Maja kujutab endast venitatud korrus box välja ja värvitud valget värvi metallist. Igast küljest "обшитое" klaasiga ja on täiesti läbipaistev hoone lahustub ümbritseva looduse kohta. Sees on ainult üks läbipaistmatu kohta'maht, kus on peidetud vannituba ja garderoob ja ümbermõõt asub köök ja seisavad kapid. Kõik kommunikatsioonid ja torustik kütte peidetud paul. Legendi järgi (ja iga kodu on oma)ja pärast ehitus -, on juba ilma Misa, владелица поправляла vaimne tervis'i, уединившись oma metsanduse varjupaika. Otsid одинокую парящую ehitamiseks, seisab kaunis широколиственно metsas asuvad jõe kalda ja peidetud uudishimulike взоров puud, ei ole vaja kahelda, et isegi kõige külmemad talvepäevad saab tundide kaupa mõelda ümbritsevale maastikule ja muutusi looduses, jäädes soojas ja уюте. Selline meditatsioon, muidugi aitab vabaneda kõige ebameeldivaid mälestusi.
Veel üks Klaasist maja (Glass House"), usa, ehitatud Philip Johnson (Philip Johnson) Connecticut 1949. aastal. See oli tema residents; ehituse käigus ta kavatseb oli uurida võimalusi klaas ehitusmaterjalina. Majas on ka ainult üks suletud p'maht - silindriline, temas on peidetud vannituba. Välimine pool silindri peale kapid, asub kamin. Vaatamata läbipaistvus, maja peidetud väljastpoolt взоров ühelt poolt madal kam'яной seina ja teine - kalle mäe. Tänu asukohale majast avanevad imelised vaated, kuid see ei ole nähtav täielikult, nii et selle asukad ei tunne end nagu akvaariumis. Maja ei ole nii kaitsetu, nagu Мысовская Farnsworth house (muide, seda ka osaliselt varjavad puud). Just selline lähenemine on sageli esineb, kui hoonet elamute: aknad käsutada nii, et neid oleks lihtne uurida ühel möödujal. Kuid seejuures ei ole tavaliselt püstised трехметровых aiad.
Maja koos panoraam klaasiga ehitatud palju - alandlik eluasemeid kuni hiiglane kõrghooneid. Aga võib-olla just loetletud hooned panid alguse buumi klaas arhitektuuris, mis kestab tänaseni ja tundub, et üldse ei kavatse lõppema - pigem vastupidi. Ja see on hea.
Tehnoloogilisi saladusi võluMis on selle põhjus armastust läbipaistvad seinad? Ilmselt nii on panustanud suur hulk valgust, ruumi ja võimalus mõelda maastik. Istub ees suur aken, kus avaneb panoraam hõõguv ööd linna-või aiavaade, metsa või järve, saab lõõgastuda ja lõõgastu, eriti koos klaasi head veini (või kohvi) ja all head muusikat. See on suurepärane viis stressi maandamiseks. Harilik väikesed aknad ei lase nii sulanduksid keskkonda. Kuid on ka vähem kui lüüriline põhjusi: näiteks, et lisaks sellele, et дцать korruse "akvaariumi" kena panoraami imetleda, suured aknad võimaldavad oluliselt säästa valguses.
Klaasist hooned on muutunud populaarseks paljudes riikides; eriti need armastab põhjamaade elanikele. See võib tunduda kummaline, sest klaas - halb soojus isolaator ja ideed, küte, läbipaistev ruumide maksab kenake summa. Kuid kaasaegsed tehnoloogiad võimaldavad oluliselt vähendada soojusjuhtivus läbipaistev kujunduse.
Lisaks, sageli jahutus kallim küte. Põhjus on armastus nii lahendusi on lihtne: kliima Skandinaavia riikides, Suurbritannias või Kanadas harva meeldib soe ja päikesepaisteline päeva, ning suletud meetrit loovad ruumi, visuaalselt-wops'on seotud tänavaga, kuid samas on kaitstud elemente. Nad on täis valgust: tuhmiks - sünge põhja-talvel ja hele - päikesepaistelistel päevadel. See võimaldab säästa valgustus, küttekuludelt ja кондиционировании, eriti kui kasutate prille koos katetega, ei пропускающими infrapuna kiired, ja luua läbimõeldud süsteemi циркулирования õhku. Kasutatakse sageli topelt fassaad, siis on double-layer väliskest hoone. Klaasist paleed ehitavad kõikjal, sealhulgas ka troopilistes piirkondades, kuid seal on suured klaasist kohta'mahud nõuavad märkimisväärseid kulusid kliimaseade. Nii tihti käiku lähevad nii lihtne rulood, nii ja keerukas süsteem, kontrolli valguse voolu, попадающим tuppa. Ilma et see pind, sees on soe ja selle asemel, et mugavalt nurgas omakorda "ahi".
Sellised ruumid on koht atraktsioon inimesi ja just neid kõige sagedamini panevad kohvikud ja restoranid, loovad puhke-ja on ka kindlasti taimed on istutatud, väikeste lugude kuni suured puud. Tulemuseks samasugune väike hubane ala muutub kesklinnas ühiskondlikus elus, peaaegu nagu vahemere väikelinnas.
Tehnoloogia rajatiste aluste ажурных kujunduse aegadest Crystal palace on märgatavalt arenenud. Tihnikud metallist postid, mille vahel on pingul stringid koos splintidega-ämblikud, вцепившись suurte безрамное klaasimine, kus klaas торцами kokku ühtseks lõuend, ja muud imet edu võib näha paljudes tänapäeva постройках. Jah ja kaasaegne klaas ei ole enam lihtsalt klaasi. Erinevate тонирующим покрытиям juba rohkem kui pool sajandit, триплексу (kus kihid klaasi segamini полимерными пленками, mis annab talle tugevuse ja paindlikkuse) - ja sellest rohkem. Uued lahendused sünnivad ja täna. Näiteks электрохромного klaas: sisselülitamisel see on valmistatud läbipaistvast ümber toonides, kusjuures sõltuvalt ülesanded on klaas annab kuni 90% elektrikatkestus, nii et kuumal päikesepaistelisel päeval saab rahulikult töötada või puhata isegi toas on suured aknad. Saladus mõju токопроводящем kiht, mis muudab optilised omadused taotlemisel teda madal pinge. On pakutud palju võimalusi одноцветного тонированного klaasi ja голографическое "valib" värvi sõltuvalt valguse või teise nurga alt vaadata. Erakordselt suurejooneliselt tundub hoonetes kaardus цельностеклянные fassaad - vikerkaar klaasile vähe, keda ei jäta ükskõikseks.
Lihtne ühe klaasi köetavatesse ruumidesse juba ammu keegi ei taheta, kuna see on majanduslikult kahjumlik. Topelt või kolmekordne klaas raamid. Kaasaegne ühik aknad on klaaspakett: tihe konstruktsioon on kaks või kolm lehte, склеенных piirid, mille vahel on sageli süstitakse inertset gaasi.
Sageli kasutavad energiasäästu klaasid, mis vähendavad soojuskadu hoone arvelt katted, ei пропускающих infrapuna kiired. Neid nimetatakse низкоэмиссионным. Selline disain on võimeline andma suurepärane soojusisolatsioon ja minimeerida soojusvahetus vahel ruumiga ning tänava - ja see on kokkuhoid küttekuludelt ja кондиционировании. Seega, klaasist sein läbi soojusisolatsiooni omadused ei ole halvem kapitali.
Ja kui palju võimalusi disain annavad aknad! Peale kuju ja suurusega, mis nüüd tundub, et on mida iganes, saab loovalt mängida värvide ja klaasi mitmekesine rulood. Varju kaugusel aknad ja aknaluugid loovad ruumis ainulaadse ja muutuv päeva jooksul joonis valguslaike.
Hoone, "riietatud" klaasist, nagu oleks lahustuda ümbritsevas ruumis. Kusjuures see toime on tugevam kui kasutusel on tavaline, нетонірованного, klaas. Palju pimestavad ja peegelduste hägustab piiri hoone, lõpuks arhitektuur "kaob" nii nagu te фокусника, оперирующего süsteemi peeglid.
Selgub, klaasist teevad mitte ainult seinad, vaid ka põrandad, trepid. Isegi klaasist sillad omandavad terve suure populaarsuse - ja see ei ole alati nii ekstravagantne arhitektuuri lõbu. Nad saavad täieõiguslikud üksustega suuri struktuure, kus näiliselt ei ole ruumi nii кунштюки.
Vaadates arhitektuuri-alade ja läbi ajakirjad, regulaarselt обнаруживаешь teateid uusi liiki klaasist ja läbipaistev kujunduse. Oleks ja täna pärast enam kui 150 aastat pärast ehituse Crystal palace, ajastu klaasid alles algab.
Kristjan ТРОПЧЕНКО
Allikas: www. еremont. ee
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar