Ehitus ja rekonstrueerimine.
Piir on 1000 grivna ruutmeetri kohta... 2006-11-09 11:25:23
Vladimir Sarv (33), asutaja kauplemise võrgustik "Sinu tuba" (g. Kiiev) Haridus: lõpetas МВТУ neile. Bauman (g. Moskva); Всероссийскую akadeemia väliskaubanduse (g. Moskva); MIME-Kiiev. Kar'єра: 1993 a. - asutaja jaemüügi võrgu kaubandus-kate põrandal; 2001. - asutaja kauplemise võrgustik "Sinu tuba". Perekonnaseis: abielus, peres kaks poega. Hobid: tennis. "Portree" ettevõtte Esimene kauplus "Sinu tuba" on moodustatud 2001. aastal. Võrgustik on spetsialiseerunud kauplemine kaupade et inter'sisekujundus - põrandakatted, kardinad, tapeedid, vann ja magamistoa tekstiile. Nüüd võrk koosneb 7 kauplust ja 2 frantsiisitud. Riigi - 213 inimest. Käive aastal 2002. - 620 tuhat kv. m põrandakatete. - Niipalju kui mulle teada, et hiljuti sa стажировались Belgias ja Šveitsis. Miks see sulle? - Esiteks, ma lõpetan koolituse programmi Master of Business Administrations in International institute of management (IIM-Kiev). Programm näeb ette internatuuri nendes riikides, mis sisaldab esitluse erinevate ettevõtete, seal muidugi sellise äri erialadel, nagu "Inimressursid", "Teenuse ostja" ja "Projekti juhtimine". Ja kuigi see programm ei ole otseselt wops'on tingitud profiili meie firma, meie jaoks on väga oluline lähenemisviise, mida juhid eri firmad rakendavad kui strateegilise arengu äri. Minu jaoks sai näitlik näide firma PepsiCo (muide, suuresti see kehtib meie firma), üle 50-60% käibest kus pakkuda ei ole, joogid ja krõpsud. Kuid ньюйоркская börs PepsiCo objekte nagu tootja joogid. Kui äriühing oli börsil tootja kartulikrõpse, igasugune muutus majandustulemusi mõjutanud oleks kursis tema aktsiate rohkem negatiivne kui olla kursis ettevõtte aktsiatest, on paigutatud sektoris joogid. - Mis teil sellest? Vaevalt, et sa lähed minna oma aktsiatega maailma pakkumine... - Muidugi mitte. Kuid ma mõistsin, et ei saa hinnata äri ainult seisukohti kasumlikkuse ja käibe firma. Sageli ei ole liiga suured, esmapilgul tegurid võivad avaldada suuremat mõju ettevõtte väärtus, kui kasumi suurus, müük ja nii edasi. - Ja kõik on sama, nagu on seda on võimalik rakendada oma firma? - Ettevõte nüüd on olemas kujul OÜ. Ei ole välistatud, et mõne aja pärast see omakorda PÕRGU, muutub avalikuks. Arvestades praegust arengut kauplused, oleks ennatlik väita, et me seda hetke hakkame otse kasutada välismaa kogemus. Aga me õpime, kuidas mõelda strateegiliselt, перс-пектіви. Toon veel ühe näite šveitsi firma tootmise tundi Raimondweil. Alguses 70-ndatel, kui vastaks see brändi ja вырабатывалась strateegia, üks klient firma soovitas selle omanikule: "Kunagi ei lähe kompromissile kvaliteedi". See põhimõte on aidanud firma hõivata liidripositsiooni oma segmendis. Kuigi, arvestades, kui palju tootjad tundi Šveitsis, on rikas ajalugu ja kogemusi arengut, see oli äärmiselt raske. Sarnane põhimõte me püüame rakendada ja ennast. - Selgub, et enne internatuuri sa talle ei ole järginud? - Kasutatud. Kuid selge strateegilise liini ei olnud. Nüüd hakkame tihedamalt lähenema kvaliteet. - Ja mille poolest erinevad meetodid äri turul põrandakatete Lääne-Euroopas ja Ukrainas? - Hollandis ja Belgias on juba ammu tekkis karm killustatust isegi spetsialiseerunud ettevõtted. Mõned ettevõtted kauplevad ainult kauba keskmine hind rühma, teised juhinduvad odavaid tooteid, nn "low end" jne. Euroopas spetsialiseerumine süveneb iga aastaga. - Tänu sellele, mida sama firma, kes kauplevad odav kaup ja minna "kompromissi kvaliteedi", konkureerivad samade ehituse supermarketid? - Tõesti, sellistes kauplustes põrandakatted ei ole väga hea kvaliteediga. Kuid ettevõtted, mis on spetsialiseerunud soodsaid kaupu, on suur võrgustik kauplustes. Näiteks võrk Kwantum sisaldab rohkem kui 100 kauplust, töötab formaadis дискаунтеров ja kauplevad kaetud põrand, kardinad, värvid, oled voodis bed pesu, tapeet jne. Tõttu suure ulatusega võrgu ettevõte oluliselt säästab kulusid. Nii et ta saab endale pakkuda kaupu madalate hindadega ning paigaldada madala marginaali. Ärge kartke ta ja hangete reovee kogud materjale, sealhulgas halva kvaliteediga. Lisaks standardses дискаунтере Kwantum 2000 ruutmeetrit. m valikut linoleum on palju laiem kui standard DIY-poest. Vaatamata ettevõtte positsioneerimine madal hind segmendis, Kwantum viimase kahe aasta jooksul oluliselt parandanud sisemine organisatsioon oma kauplustes, mis on tehtud rohkem pädevat ja tõrgeteta arvutuste kauba. Üsna hiljuti, aastal 2000, kauplustes valitses suur segadus. Võimalik, et need pani "areneda" ja siis, et Belgia ja Holland on hakanud langema majandusliku arengu näitajad. Näiteks aastal 2000 oli tööpuudus nendes riikides oli peaaegu null. Nüüd on ta jõudnud 7-8%. - Valik see võrgustik on väga sarnane oma valikut kauplustes. Kelle kogemusi olete kasutanud, kui valite vormingu kaubandus? - Peamiselt euroopa kauplust, sealhulgas Kwantum. "Aga teket kauplustes "Sinu tuba" sa töötasid ühes ukraina jaemüügi ettevõtted. Kas neid kogemusi ei ole mugav? - Sul on õigus, juhul, kui. Mõned poldid äri - personali koolitus, automaatika kauplemise protsessi -, logistika -, valik asukohast poe ja selle esindus - me (соучредітелі. - Auto. ) Õppisime eelmisel töö. Midagi, muidugi, tuli ise leiutada. Usun, et on omandanud hea "intuitiivselt" kogemuse vastavalt valitud asukohast ja esitluse poest. - Sa tooge näide ainult Belgiasse ja Hollandisse. Teiste riikide kogemus jaekaubanduses ei peaks õppima? - On olemas väike kogemus uurida usa turul. USA ehitusturul domineerib võrgu ehitus selvehallide kett Home Depot. Ta on nimekirja kantud top 100 ettevõtted riigis. Kuid ameerika Ühendriikides on palju ja spetsialiseerunud ettevõtted, mis on "hoiavad" märkimisväärne turuosa just напольном äri. Ilmselt on põhjus selles, et ostja jaoks on väga oluline teenuse ostmisel viimistlusmaterjale. DIY kauplustes halvem selles spetsialiseerunud jaemüügi punktidega. - Mõned uued meetodid lähed tutvustada, kasutades tulemusi internatuuri? - Kui kord hindamise teenuse kliendi jaoks. Vaates enamik ukraina ettevõtjad on selle ettevõtte osa ei saa mõõta arvudes. Teenuste kohta öelda ainult ühised sõnadega. Kuid selgub, et teenus saab ja tuleb mõõta täpselt nii, nagu kasum, rentaablus ja nii edasi. - Jah? Ja millistes ühikutes see on mõõdetud? - See on suhteline digital näitajad. Hinnatakse, kui oluline või faktor ostja - hind, disain, kohaletoimetamise kiirus, stabiilsus, kvaliteet jne. Läbi anketeerimine, ja kliendid 10-palli skaalal hinnata, kui tähtis on ühe või teise töö omadusi poest. Andmeid töödeldakse nende põhjal koostatakse keskmine pilt. Varem meil sellist tehnikat ei kasuta. Muide, siin on eeskujulik näide suhted ukraina ärimeeste küsimustes teenust. Ma hiljuti tuli üks lugupeetud pank. Kui sa arvad, kelle masinad on parimad kohad ja kelle masinad on ette nähtud parkimiskohad kõrval pangas? - Otsustades oma toon, võin arvata, et panga juhtkond. - Õige. Ja kui all'sõita toimetuse ajalehed ÄRI, kelle masinad maksavad sissepääsu? - Meil on teine süsteem. Ettevõtte territooriumil on parkimine masinad töötajad. Ja sissepääsu väravate ettevõtted võivad panna oma masinad kõik kliendid. Aga parimad kohad ilmselt ei ole klientide jaoks. - Muidugi, erilist табличек "Kohad klientide" ei. - Nagu oleks seal ei olnud, aga, kahjuks, kultuur teenuse osutamise Ukrainas nõrgalt arenenud. Sest mõiste "klient on kuningas" märksõna : mis tahes äri. Aga, muide, paljud ärimehed kinni arvamusel, et lause "klient on alati õigus" ei ole päris arvasin õige ja õiglane... - Kas kuningas on alati õigus? Peamine on, et klient õigusi nagu kuningas. Loomulikult, kui vastavad tarbijate soove tuleb kasutada tervet mõistust. Aga reeglid peavad ettevõtted olema välja töötatud nii, et klient tunneks ennast kuningaks. Ajal internatuuri jooksul ma nägin konkreetseid näiteid reaalselt töötavad metoodika mõõtmise teenuse, mitte tühi teooria. - Ja kuidas tulevikus kontrollida taotluse tulemuslikkuse need uuringud? - Tuleb läbi viia küsitlusi klientidele ja juhid selle kohta, milliseid näitajaid ettevõtte nad arvavad, on kõige tähtsam. Tulemusi võrrelda, ja läbi korrigeerimine ettevõtte tegevuse. Sellised uuringud teostatakse kindlaksmääratud sagedusega, ütleme, kord kvartalis või poolaastal. Kui aja jooksul on mõtete juhtimise ja kliente on hakanud langema, see tähendab, et ettevõte õigesti määrata prioriteedid. - Toetused eripära ukraina äri teha? - Mingeid muudatusi. Veel üks järeldus, mis ma tegin, õppimise - tarbijad kogu maailmas arutlevad peaaegu võrdselt. - Ei ole liiga kas siis läbi minema spetsiaalsete uuringutega teenust? Sest teie firma on enne seda töötas edukalt, näitas positiivne näitaja ROI. - Seni, muidugi saab hakkama ka ilma uuringute teenust. Kuid konkurents kasvab. Elab see, kes süstib progressiivne juhtimise meetodeid. - Konkurents ei ole enam üks aasta "hirmutavad" palju ärimehi. Mida see konkreetselt tähendab, et turg, kus te töötate? - Toimub kvantitatiivne ja kvalitatiivne müügipunktides. Ukraina ettevõtted püüavad optimeerida ja laiendada tootevalikut ja parandada teenuse (kõik samamoodi nagu meil). Pluss Ukraina aktiivselt huvitatud lääne shopping online. Näen, et vastus teid ei ole rahul? - Mitte päris. Kui, näiteks, sul on käia konkurendid poolest taotluse kauplemise tehnoloogia? - Mulle tundub... (Mõtleb natuke. - Auto. ), Kõik, mis rakenduma teistes kaubandus võrkudes, kasutame ka meie. Isegi ei tea, mida vastata. Kui me näiteks maha? Teised firmad on kauplustes suured suurused, kui meie, kuid nende esitatud rohkem kaubagruppide, mida meil üldse ei ole. Aga selles segmendis, kus oleme spetsialiseerunud (lamineeritud põrandakate), tööd ei ole halvem kui teised. - Kas on vaja luua suured kauplused ja laiendada valikut teiste liikide ehitusmaterjalide? - Meie formaadis see ei ole vajalik. Oleme spetsialiseerunud müügi kauba inter'sisekujundus - "riided tuba". Siit ka nimetus kaubamärk võrgu-ja hinnapoliitika. Me позиционируемся keskmiselt (veidi suurem ja veidi alla selle) hind segmendis. Nii et ma ei ole rääkinud sellest, et me ei tee "kompromissi kvaliteedi". Meie valik on täiesti puudu valitud formaadis (kuni 600 ruutmeetrit). Kuid me вынашиваем plaanid luua brändi all võrk "Sinu tuba" kauplused teise nimega. Näiteks, võib-olla avame poe pindala on 1, 5 tuhat ruutmeetrit. m kauplemise ainult kate põrandal mis on väga "edasijõudnud" sortimendi. - Millised on lääne kauplemise tehnoloogia olete juba kasutanud praktikas? - Väga palju lääne võrgu kasutusele kaubanduses näiteid, nn "купонную" kaubandus. See viis on müük kõige enam levinud USA-s. Arvan, et see trend on hakanud üles 90-ndatel aastatel eelmisel sajandil. Tihenenud konkurentsi ettevõtted olid sunnitud laiendada tootevalikut, ja see on alati toob kaasa suurema kulu. "Купонная" sama kaubandus võimaldab oluliselt suurendada tootevalikut, esitades selle suhteliselt väikestel aladel, tõhusamalt hallata laoseisu ja vältida toote jäägid. Näide: võrk 100 kauplustes tuleb panna 100 rullides linoleum (see on ainult üks positsiooni valik). Iga kauplustes on müüa "oma" rull umbes 3 kuud. Kui poes on esindatud vaid proovi, ning rull "rippus" распределительном laos, siis on see rakendada umbes ühe nädala jooksul. Selle tulemusena suureneb käive toodete, sealhulgas vähendades toote jäägid. - Teoreetiline näide. Ja kui palju tegelikult suureneb käive tooteid? - Seda on raske öelda. Ilmselt kaks korda. - Niipalju kui mina tean, siis hakkas praktikas seda meetodit müük eelmisel aastal. Edukaks osutus taotlus kogemusi lääne kaupmehed? - Tulemused tõestavad, et oleme teinud õige valiku. - Kinnitage konkreetseid andmeid... - Peamine näitaja - tagasilöök ühe ruutmeetri. Sergei Voitenko, tegevjuht "Агромат", vestluses sinuga (vt. ÄRI nr 29 21. juuli 2003 g. - Toim. ) Ütles, et ta on see näitaja ei ole kursis. Aga otsustades majandusliku omadused kauplus, oma töös ta arvestata. Täpselt samamoodi nagu meil. Nüüd on meie võrku igakuine tulu on erinevates poodides 500 kuni 1000 usd. 1 sq m. - Ja kui palju keskmiselt läheb? - Ei tahaks seda jagada. Ütlen vaid, et kui käibes on väiksem kui 500 usd. 1 sq m. kasum ei kata alalised kulud (rent, reklaam, palk jne.). Meie kauplustest on "купонной" kauplemist see näitaja (keskmine) ei ole halvem, kui on algtasemel poes on täis выкладкой kauba. Raskusi võrdlus on see, et käive on paljuski sõltub asukohast poest. - Seega tulu kasutamise äripind "kupongi" ja tavalistes poodides võrreldav. Maksab kas sellisel juhul rakendada kaubanduses näiteid? - Investor juht edukust - tasuvus (ROI). See on suhe, kasum ja investeeringud. Näiteks, jaehind punkt pindala on 100 ruutmeetrit. Arvud nimetan ei meie kauplustes... - Väga tahaks, et sa panid näiteid oma praktikast. - See on küsimus ärisaladuse, nii et saan opereerida ainult eesõigustatud reaalsusesse andmetega. Et täita meie kaup kauplus pindala on 200 ruutmeetrit. m, on vaja kulutada umbes $ 50-60 tuhat. (arvestades, et kulud seadmete ja viimistlusega kauplus). Oletame, et naaseb koos 1 sq m. see - $ 100 kuus. Igakuine tulu on saadud umbes $ 20 tuhat. Marginaal tulu (kasum, arvestamata alaliste kulude) on umbes 25-30%, siis on $ 5 miljonit. Kasumlikkus (arvestamata kulud) - 8, 5-9% kuus. Võrgustik 5 kauplustes vaja kauba varu umbes $ 300 miljonit. Oletame, et üks kauplus tavaline, muid turustusvõimalusi mõistma, et kaup on peamiselt näiteid. Nende tulu on väiksem - umbes 400 eek. 1 sq m. Kuid need poed kulutavad loomine kauba varude jõud üle $ 10 tuhat. Seetõttu on neid näitaja ROI on palju suurem. - Kui ROI oma "kupongi" kauplustes kõrgem kui tavalises poes? - Konkreetsed numbrid, et helistada ei taha, kuid "купонном" kaupluses kasumlikkus on kaks korda suurem. Muide, paljud ukraina kaupmehed kaetud põranda ka kasutusele kaubanduses näiteid. Mõned kauplused töötavad "купонной" skeemi, teised on segatud: tooted on esindatud rullides, nii protsessoriga. - Milline skeem on optimaalsed tingimused ukraina äri? - Suurtel aladel "рулонно-купонная" skeem on müük kõige vastuvõetav. Näiteks, me tahame, et avada pood, mille pindala on üle 1 tuhat ruutmeetrit. m, kus rakendame pudru skeemi. Muide, oma kõige elementaarsem poest (700 ruutmeetrit) on juba rakendame "купонную" kaubandus. Teistes kauplustes (200-600 sq m.) tava kaubanduses näiteid. Tõsi, tuginedes Pareto reegel, meil on 20%, peamise tootevaliku püüame esindada kõigis kauplustes. Järgime saakski olla loosungit: "Mõtted globaalselt - tegutse lokaalselt". Muide, rahvusvahelised ettevõtted, mis tegutsevad Ukraina, juhinduvad just selle põhimõttega. - Umbes väljavaateid "купонной" kaubandus tahan väita: meie inimene on harjunud kohe saada kaup "kätte". Pealegi, kui minnakse kaubanduses näiteid süveneb üldine ekspositsioon, eriti ekspositsioon linoleum, ковролина... - Tegelikult ukrainlased ei ole ainulaadsed oma eelistusi. Umbes nii käituvad enamik inimesi maailmas. Me mõistame, et on mingi grupp tarbijad ei osta toodet meil. Kuid on olemas ostjad, kellel on piisavalt proovi. Inimesed hakkasid rohkem lojaalselt suhtuma sellise meeles kaubandus, nagu "купонная". Tuleb arvestada, et üks "kupongi" kauplus ei annaks suurt pööret. Kuid selle kauplemise punkti pakutakse kaupu laias valikus ja panna ta väikestel pindadel. Seega, et parandada tõhusust kauplemise tuleb laiendada võrku nagu poed. - Hinnake arengupotentsiaali ehitus розницы Ukrainas. - Arv müügipunktides ja võib tõusta enam kui kolm korda. Ja rahvarohke turul, kui sellega ei muutu. Näiteks väikeses belgia linnakeses (mille rahvaarv on erinevaid neid on võrreldav hulk elanike киевского array Троещина) arv poode, mis müüvad напольными katetega, mis on kümme korda rohkem, kui Kiievis. - Mõned lääne võrgustik, töötab formaadis DIY kauplustes, juba ehitavad plaanid esinemise ukraina turule. Midagi ei ole kuulda kohta tuleb spetsialiseerunud võrgustike? - Üks firma avas Kiievis poes müüa põrandakatete, kuid tema vaevalt saab причислить juurde kohordi rahvusvahelised ettevõtted. Umbes sama koguduse Ukraina suurte spetsialiseerunud võrgustike ma midagi ei kuulnud. Minu arvates, neil on piisavalt oma probleeme - mahud ehitusmaterjalide müük Lääne-Euroopas on vähenenud. - Kas on võimalik veel parandada töö tõhusust kauplustes? - Saate. Peamiselt meelitada uusi ostjaid kaudu suurendada reklaam kulude kehtestamine "купонной" kaubandus -, parandada teenuste. - Kas on olemas piir? - Jah. Mulle tundub, et see on 1000 usd. 1 kv. m kuus. Vaevalt kaks aastat tagasilöök on kõrgem. Sest kõik turuosalised aktiviseerivad oma tegevust. Meil on nüüd poodi, mis ainult teatud kuudel "unustab" selle näitaja. Ja nii palju kui mulle on teada, on mõned meie konkurendid peamine hooaeg ka jõuda sarnaste edu. - Selles, kas sa vead arendamisel oma võrgus? - Peamised vead olid seotud sellega, et oleme isoleeritud piisavalt vahendeid oma otsest reklaami kauplemise võrgu ja brändi. Teadmised marki turul on olnud väike, et negatiivselt ilmnes müügitehingute. Sama reklaam oli pigem имиджевая, kui toote - me oleme vähe rääkinud tooteid, mis on pakutud meie kauplustes. Temaatiline sama pood peab selgelt "lõastamine" reklaam oma kaubale. Mõistnud, kui me seda umbes aasta pärast avamist esimese poe. - Sa oled valesti või siiski ei ole piisavalt raha hea reklaam? - Raske vastata. Ilmselt on mõlemal põhjusel. Manuse reklaami - see on alati suur risk. Keegi рекламистов-klassikud on öelnud: "50% raha investeerinud reklaami, visatakse "tuul". Kuid kõige hullem on see, et ma ei tea, mis see on 50%". - Kahetse, et ei julgenud? - Siis annetasid. Nii poolteist-kaks korda on suurenenud eelarve otsene reklaam. Ära tundnud, peale 2-3 kuud, kui müük on kasvanud peaaegu kaks korda, tulu - poolteist. Kõige tähtsam, et saime selgelt paigutatud teatud kauba rühmades. Näiteks, isegi nende seas põrandakatete me teeme rõhku edendamine lamineeritud põrandakate. "Aga te olete ju algab oma äri kaubanduse linoleum. Miks juhtivat positsiooni kinkida ламинированным soole? Ju saatus müügiks "laminaat" turul põrandakatete madal. - Dünaamika rakendamise see toode on Ukrainas väga kõrge. Прогнозирую, et sel aastal on turu maht lamineeritud põrandakate kasvab kuni 4 miljonit kv. m. Müügi kasv on peamiselt juhtub keskmine väärtus segment, kus me nagu kord ja позиционируемся. Näiteks Lääne-Euroopas, "dremelž" laminaat on hukule määratud kadumine turult. Seal on sellised odavad lamineeritud põrandakate, mis võib leida ainult võrgu дискаунтеров. Meil on nii põrandad kui populaarne, kuid trend on ukraina turg on sarnane euroopa. Linoleum on ka meil aktiivne kaubavahetus, püüame laiendada valikut ja t. d., kuid selle müük on suurenenud peamiselt madala hinnaga turu segment. Nii ühe ruutmeetri "laminaat" töötasu rohkem, kui ühe ruutmeetri linoleum. Isegi väiksema наценке. Lisaks käive lamineeritud põrandakate on palju kõrgem. - Olid juba arengu kontseptsiooni võrgustik järgmisel aastal? - Jah, kuid seni, kuni kõik plaanid on väljendanud ei hakka. Üldiselt tahaks enne järgmise aasta lõpuni avada Kiievis umbes 10 kauplust. Ja kahe aasta jooksul - üks poodi linnades-миллионниках. Kui palju neid kauplusi on enda ja франчайзинговыми - öelda kui raske. Nüüd Kiievis ja Poltava meil on oma poed ja siin Макеевке (Donetski oblast) ja Sevastopol sel aastal ilmusid esimesed frantsiisivõtja. Ühelt poolt tootlus meie investeeringud on palju vähem, kui kauplust. Ja teisalt - me väiksem oht. Raha - nagu teada, on piiratud ressurss. Avades sama frantsiisitud poed, me samaaegselt laiendada võrku meelitada oma äri rohkem raha ja säästa tariifide. Kuigi võtjad ei maksa meil arvata, kuid on kohustatud kaubelda ainult meie sortimendi. - Aga ju on ja keerukust arendamisel frantsiisimine. Näiteks kontrolli selle üle, et sellised poed ei приторговывали "vasakule" kaubaga? - Meil on, kuni nii ei tekkinud. Kuigi mõistame, et kontrollida seda protsessi on väga raske. Näiteks, üks ukraina võrgu ettevõtted on kogenud sarnaseid raskusi. Ta on välja франчайзинговую võrgu ning püüdis kontrollida oma frantsiisivõtja. Доходило enne, et juht выезжающей brigaadi ainult bussijaamas õppinud, millist kauplust nad peavad kontrollima. Neil õnnestus saagi rikkujaid "kuum", kuid tulemuseks on suurema osa frantsiisitud poed nad olid. Siiski frantsiisi - suund on paljutõotav, ja me seda arendada paralleelselt oma kauplused. ALLIKAS: Business
Allikas: http://stroymart. com. ua
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar