reede, 27. juuni 2014

Trepp taevasse

Itaalia arhitekt Giovanni Баттиста Пиранези, kes elas XVIII sajandil, sai kuulsaks mitte niivõrd arenenud rajatised, kui palju гравюрами ja piltidega. Ta arvas, et tema arhitektuursed plaanid võivad olla sisalduvad ainult paberil.

Пиранези jätnud sadu graafika koos мысленными kõrvalhoone, kummaline ja salapärane. Eriline roll on nendes fantaasiates eraldatud trepikoda. Pilte ei ole näha, kuhu need viivad, kus algavad ja kus lõpevad. Ebastabiilne,'ühendavad nähtamatud tasemel, nad kannavad endas sümbolismi hirmu ja ebakindlust, kuid samal ajal lootust, võimete, vaimse ja moraalse tõusu.

Liiga kõrge samba treppide hoonetes kreeklased ja maiade püramiide, egiptuse templites ja ikooniks tornid Mesopotaamia - mis need on? Trepp on nii kõrged, et neid ületada inimesele üle jõu. Ainult jumalad, laskumine taevast, on võimalik jalutada temaga. Aga maiade püramiide крутость on tingitud hoopis muudest põhjustest. Religiooni asteegid, jms, ehk, ega ühe teise, väga suurt rolli mänginud inimeste ohverdamine. Rituaalne tapmine on toime pandud peal maandumine püramiidi, ja järsku samme ohvri keha samal скатывалось oma baasi.

Kuid hilisem ajalugu treppide ei ole nii traagiline. Meenutame mõned kõige tuntud, снискавших kuulsust tänu oma erakordselt esteetiline jõul.

XVI sajandi ajastu Renessanss. Trepikoda villasid ja losse juba konstrueeritud nii, et minna temaga oleks mugav. Üks suurimaid loomingut aega - Капитолийская trepikoda Roomas,'ühendas Capitol linnaga. Michelangelo Буонаротти projekteeris selle laia kosmetoloog-astmed, kergelt наклоненными suunas ülespoole. Trepist üles tuleb tõusta aeglaselt ja siis täielikult saab hinnata kõiki võlu arhitektuurne ansambel square.

XVII sajandi Версаль. Suurepärane Посольская trepp. Ta oli декорирована nii, et рябило silmis. Kahjuks kasutati seda vähe, ja järgmisel sajandil taas Louis käskis seda lammutada, et ehitada selle koha saalis kontserti.

Umbes samal ajal Версальском palee oli tõketega Marmorist trepp või redel Kuninganna. Oma ilu see ei уступала Saatkonna. Vähem помпезную, tema eristavad erakorralise armu ja armu.

Ajastu barokk trepikoda tühjaks tohutu ruumi, muutuvad nad peamiselt arhitektuuriline element inter'jer. Selline Dressup trepikoda Talve palee Peterburis, konstrueeritud arhitekt Растрелли.

Alguses XVIII sajandil, hiljem barokk. Roomas, platsil Hispaania, сооружается uhke trepp,'ühendas väljak templi, mis asub mäe. Tal ebatavaline konfiguratsioon - окаймленная балюстрадой, ta esimene kirjeldab ovaalne templi fassaadi ees, siis, nagu jõgi, mis on jagatud kaheks "varrukad", jälle sulab ja lõpuks paisub enne ruumi pindala. Läbi laia ja madala samme selle on väga mugav ronida ja alla.

Alguses XX sajandi moe-art nouveau. Klassikaline näide vene juugend peetakse mõis ettevõtja ja collector ' s. Рябушинского, ehitatud 1902 aastal Moskvas F. Шехтелем. Ebatavaline maja ise on ebatavaline ja kesk-trepp kunstlik marmor. Tema sõimamine meenutavad mere laine - see on justkui jooksvalt koos ülemise korruse, завихряется ja обрушивается alla. Sama ebatavaline plastikust trepp ise on kuulsa hispaania arhitekti Antonio Gaudi maja Батло Barcelona (1906): puud'kivist samba pärast esimest marsha lähevad vertikaalselt üles, ilmselt taevasse.

Natalja Парфенова

Materjalid teemal

Trepp on oma unistused
Trepp, mis viib õnneks
Treppide ja piirete
Allikas: Ajakiri "ЕлітДом"

Allikas: www. еremont. ee

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar