pühapäev, 2. märts 2014

Loomulik lihtsus "kunsti ja käsitöö" 2006-10-28 15:36:53

Ehitus ja rekonstrueerimine.








Loomulik lihtsus "kunsti ja käsitöö"
2006-10-28 15:36:53

Esimese numbri hakkame publikatsioonide seeria ajaloost disain loo pealkirja all "Arhiiv". Sellel teemal on kirjutatud maht teadus -, mägi populaarne kirjandus-ja lugematu hulk artikleid. Veelgi enam, ajalugu disain kujutab endast piisavalt keeruline protsess, milles on läbi põimunud nimed, kuupäevad, voolu suuna, stiili ja p'objektid. Alusta seda raske kindlaks määrata: see on kadunud hulgas ajalugu kujutava ja dekoratiiv-rakendusliku kunsti ja sõltub otseselt sellest sündmusi ja muudatusi ühiskonna elus. Lõpuks on selle protsessi üldse - ainult modernsus, mis ei hämmästyttämästä palju ideid ja suundumusi, mis järgnevad üksteisele tohutu kiirusega. Lahti harutama see dünaamiline sasipundar, leida see konstant, päritolu kindlakstegemiseks ühtede või teiste ideid ja teha kindlaks mõju, laenu -, innovatsiooni-ja remakes-ühesõnaga, proovige koostada oma mosaiik hajutatud geniaalne kildudeks teabe - selline huvi, et algatatud välimus selles veerus. Iga arhiiv - see ei ole lihtsalt ladu vana, присыпанных tolmu aegade dokumente, vaid pigem juhul, kui teabe, wops'mis on seotud konkreetse (olgu see siis seitse'i, lahke või linn, riik). Meie "Arhiiv" on hoidla olulised faktid ajaloos, kes on mõjutanud mitte ainult areng maailma disaini, vaid ka arutelu disaini ajalugu Ukraina ja suundumused ukraina disain, mõjutavad arengut disaini maailmas. Struktuur "Arhiiv" - диахронии: selge dokumendid нанизываются ajutise telg kahekümnendal sajandil, mis tekitavad kolmemõõtmelise ruumi, avatud erinevatele loetud. Tähelepanu keskendub mitte ainult nimed ja stiile, kuid kokku социокультурной olukorda, mis määrab õiguse arengut kunsti üldse rolli ja käitumist tarbija ja tootja, suhted mood, uuenduste ja edu. Kaks arhiveeritud osas paralleelselt esindavad maailma ajalugu ja kodumaise disaini, loovad rohkem p'емкую pilt meie aja. Ajalugu kaasaegse disaini, nagu üldse lugu kogu kahekümnenda sajandi alguse üks revolutsioonilisi sündmusi, ideid ja isiksuste sajandi neiud,'ятнадцятого. Üks kõige olulisem hoovuste kunst XX sajandi modernism - tuvastatud isik aja, jõudis ristiusk Inglismaal keset XIX sajandil üks üllas ja veidi naiivne algus esindajad Liikumise kunsti ja käsitööd. Ja nii, sajandi neiud,'ятнадцятий. Euroopa. Inglismaa. Hõissa viktoriaanliku stiili. Moes on luksus, rikkust, излишество. Liiga kui mööbel on midagi raid, raske, nikerdatud. Liiga kui kangast - siis paksult орнаментированы. Liiga kui inter'ep - siis обов'kindlasti многопредметный ja ülekoormatud detailidega. Kuid umbes vaas, kujud, рюшки, abielusõrmus, бахрому ja kõnes ei ole. Kõik see on teada Dickens ja Остен, Теккерея ja Bronte. Ja mitte ainult sellest räägib inglise викторианская kirjandus - ja veel õitega uute inglise omandit eri mandritel, võimsus ja tugevus, õigusest olla esimene ja parim. Selle olukorra täieliku mugavuse ja всевластия, nagu tavaliselt juhtub, lugusid, sündinud äge väsimus, langus, piiratud, isegi парализованности, mis puudutab ja loovust, ja elu ise. Inglismaal keset eelmisel sajandil see tunne tekitas idee, mis andis mõiste "disain" on tema tänapäevane tähendus ja tegelikkuseks Liikumise kunsti ja käsitööd. Aastal 1861 aastal William Morris, mis on inspireeritud ideid John Раскина ja kuulub samasse Vennaskond прерафаэлитов asutab firma Morris & Koos. Sinna kuuluvad mõttekaaslased, Morris, mida kasutades uus lähenemine tootmise esemeid igapäevaseks kauba - köögitarbed, mööbel, kangad - ja kaunistus ruumide tahtsid muuta suhtumist dekoratiivsete kunstide ja käsitöö. Väärtust inimese töö, individuaalset loovust, aususe ja moraali autori - siin on uus alus dekoratiivkunsti on William Моррису. Lihtsus, harmoonia, funktsionaalsus, loomulikkus - siin on uued kunstilised põhimõtted. Ajastu tööstusrevolutsiooni Liikumine kunsti ja käsitöö tagastab orbiidile tootmine inimese - looja, kunstnik ja käsitööline-käsityöläispäivät ühes isikus. Aga ilmselt kõige olulisem ja kõige revolutsiooniline saavutus William Morris ja selle ümbrus oli väljakuulutamine võrdõiguslikkuse kujutava ja dekoratiivne kunst. Nad esimest korda loksutada hierarhia Royal academy of arts, определяла maali juhtivat hulgas kunsti, skulptuuri, ja eriti dekoratiivne jooksul, - viimase, sekundaarse koht. Õigus kutsuda arhitektuur, гончарство, keere, vitraaži, töö ja puu, klaas, tekstiil jne). "kunst" on võimaldanud objekti projekteerimise, dekoratiivsed ja arhitektuur ava oma iseseisvat lugu oma kuulsused ja meistriteosed. Esimene suur projekt on William Morris oli oma maja Punane maja Бексліхете, projekteeritud Philip Уэббом ja täielikult декорирован Морисом ja tema kolleegidega. Tikandid, seinale maalimine, vitraa stiilis прерафаэлитов ja mööbel, kaunistatud taimseid motiive. Seetõttu on stuudios Maurice jõudis ristiusk mõiste "total keskkond" - maja täieliku kunstiteosed, kus kõik v'objektid ja elemendid inter'jer loodud üks disainer. Charles Ashby, järgija, Morris ja asutaja Gild ja Kooli käsitöö, läks ajalukku tänu oma toodetele hõbe. Kumerad jooned ja jutustama looduslikud kaunistused hõbeda riistad Ashby on avaldanud tugevat mõju венскую сецессию ja ar нуво. Ja idee рустикальный kogukonna käsitöölised, osa loodusega tervikut заимствуют tema motiive on oma tööde - Gild, käsitöö, - on muutunud väga populaarseks USA-s, kus mõte "arts and crafts" võitnud teise kodumaa. On 1870-80-ndatel aastatel Ameerika Ühendriikides - riigis, kus on aktiivselt töötanud masstootmise ühe mittevastavate tarbeesemeid, - terad William Morris leidnud благодатную mulda. Ja pärast tour Oscar Уайльда 120 Ameerika linnades teose ameerika "kunst ja käsitöö" on määratletud sisse loginud mood. Wilde rääkis kohutavast monotoonsus ameerika arhitektuuri - kahvatu, puudub autori koopia arhitektuur antiikaja, - vajadusest "kohtumine kunstniku ja käsityöläispäivät", ilu mugavuse ja lihtsuse. Tulemuseks on tuntuim esindaja ameerika Liikumine muutub (oma varajase), Frank Lloyd Wright - legend ameerika arhitektuuri ja disaini. Ideid рустикальный kogukonna перенимает Gustav Стіклі. Ta korraldab kogukonda ja töökotta, käsitöölised, Sürakuusas, New York, ja 1901. aastal hakkab avaldama äärmiselt mõjukas ajakiri "Master" (The Craftsman). Ümbrus Стіклі пропагандировало lihtsus ja tagasi looduslik - "вернакулярним" - vormidele, mis seisavad kas tegelik päritolu ameerika kunsti. Veel üks tuntud koalitsiooni "arts and crafts", mis põhineb Елбертом Хаббардом 1893. aastal, olid ройкрофтери. Nad hakkasid ainus koalitsiooni, mis mitte ainult ei saavutanud majanduslikku edu ja muutunud turistide kohapeal palverännak juba XX sajandi alguses, kuid on säilinud kuni tänapäevani. Praegused ройкрофтери on tuntud suurepärase vask утварью. Ideid lihtsuse, loomulikkuse, ilu mugavuse, рукотворное ™ 'objektid olid iseloomulikud mõlemad versioonid Liikumist, kuigi ameerika variant oli huvi pigem демократичности, kui loominguline pool "kunst ja käsitöö". Alguses XX sajandi ideede Liikumine kunsti ja käsitöö orgaaniliselt sisse loginud kunst, eriti euroopa. Ar нуво Prantsusmaal, югендштіль Saksamaal, vene juugend, samuti modernism (ja see функционализм, конструктивизм, футуризм, rahvusvaheline stiil, minimalism ja palju muud "измов") võtavad oma alguse новациях Liikumise kunsti ja käsitööd. Sündinud Liikumine mõisted disaini kui loomulikku ühinemist kunstnik ja käsitööline-käsityöläispäivät, nägemus ja oskus, "kõrge" kunsti ja утилитаризма määrab ja arusaam disaini XX sajandil ja selle põhikomponendid osa. Suhe, Morris sellele, et disain "oskus käsityöläispäivät tõuseb ja kaotab mehaanilist, обесчеловечівающая mõju ja kõrge kunst lakkab olemast pocket mänguasi vähe", on suuresti sõnastas kontuurid ajalugu kaasaegse disaini.
ALLIKAS: Архидея

Allikas: http://stroymart. com. ua

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar